Sponsorlu Bağlantılar

FOTOĞRAFLAR GÜN YÜZÜNDE!

Tarih: 2012-04-17 00:00:00

Karaelmas'a Can Verenler isimli fotoğraf sergisine katılan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Onların ellerinin karası aslında bir heykeltıraşın, bir yağlı boya resim yapanın elindeki lekeden belki de çok daha temizdir dedi. Enerji ve Tabii K

Karaelmas'a Can Verenler isimli fotoğraf sergisine katılan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Onların ellerinin karası aslında bir heykeltıraşın, bir yağlı boya resim yapanın elindeki lekeden belki de çok daha temizdir dedi.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Zonguldak'ta Anadolu Ajansı Foto Muhabiri Cem Özdel'in, Karaelmasa Can Verenler isimli fotoğraf sergisinin açılışına katıldı. Madenciliğin zor bir meslek olduğunun altını çizen Bakan Yıldız, yaptığı konuşmasında şunları söyledi:

EKMEKLERİ İÇİN UĞRAŞIYORLAR
Yer altında flaş kullanmıyorsunuz. Birçok imkandan da mahrum oluyorsunuz, buna rağmen çok iyi kareler çıkarabiliyorsunuz. Madencilikle ilgili birçok olay yaşıyoruz. Dünyanın kuşkusuz ki en zor mesleklerinden birini maden işçileri ifşa ediyor. Madencilerimiz yerin birkaç yüz metre altında cesaretle çalışıyorlar ve uğraşıyorlar, yerli kaynaklarımız için uğraşıyorlar. Onların ellerinin karası aslında bir heykeltraşın, bir yağlı boya resim yapanın elindeki lekeden belki de çok daha temizdir. Onlar ekmekleri, ülkemiz ve yerli Kaynaklar için uğraşıyorlar. Yerin birkaç 100 metre altında çalışan, göğün ise birkaç bin metre daha üzerindeki yerleri ile birlikte çalışan insanlar onlar. Maden işçileri Türkiye'nin aydınlık geleceğini yerin altında, karanlık kısmında oluşturan insanlardır. Kazandığım paradan daha helal bir paradır diyorum onların kazandığı para için ve bunu gönül rahatlığıyla söyleyebiliyorum. Yorucu bir vardiyadan sonra helalinden kazandığı parayı ailesiyle çoluk çocuğuyla paylaşan insanlarımız. Bu fotoğraf çalışmasını bir nebze de olsa yer altındaki çalışmaları aksettirebilmesi açısından son derece başarılı buluyorum. Başta Anadolu Ajansı Genel Müdürümüz Kemal Öztürk ve emeği geçen arkadaşlarımızı tebrik ediyorum"

KARAELMAS İLE TANITILMASI
Zonguldak Valisi Erol Ayyıldız da yaklaşık 1 hafta önce Çaycuma'da köprünün çöktüğünü hatırlatarak, "Dolayısıyla yaşanan her şeyin hayata aksedilmesi basın tarafından gerçekleşmektedir. Kömürle anılan Zonguldak'ın "karaelmas"la tanıtılması anlamında AA'nın ve TTK'nın birlikte hazırladığı sergi önemlidir" diye konuştu.

FOTOĞRAFLAR GÜN YÜZÜNDE
AA Genel Müdürü Kemal Öztürk de serginin maden ve medya işçilerinin ortak çalışması olduğunu belirterek, "Bizler medya işçileriyiz. Fotoğraflarda gördükleriniz de maden işçileridir. Foto muhabirimiz Cem Özdel, bir hafta yerin 400 metre aşağısına inerek onların nasıl hayat yaşadıklarını fotoğrafladı. Sanırım ilk defa maden işçileriyle ilgili bu kadar detaylı bir iş yapılıyor. Gün yüzüne fotoğrafları çıkardık. Bugün bütün basına bu fotoğrafları servis yaptık. Fotoğraflar internet sitelerinde ve sosyal medyada ilgi gördü. Burada inanılmaz bir değişimin görüntüsü var" dedi.

ETİKSİ OLACAK
TTK Genel Müdürü Burhan İnan, madenciliğini zor şartlar altında yerine getirilen bir meslek olduğunu kaydederek, "Bir madencinin işini nasıl yaptığı, yaşadıkları, işini yaparken içinde bulunduğu ortam, yer altındaki hayatı pek çok insan tarafından bilinmiyor. Her biri bir sanat eseri olan fotoğrafların ve serginin madencinin akıttığı alın terinin yeryüzüne yansılatılmasında etiksi olacaktır" diye konuştu.
Konuşmaların ardından, Bakan Yıldız, AA Genel Müdürü Öztürk, TTK Genel Müdürü İnan, Zonguldak Valisi Ayyıldız serginin açılışını yaptı.  Protokol üyeleri, daha sonra, sergide yer alan fotoğrafları inceleyerek foto muhabiri Özdel'den bilgi aldı.

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.