Sponsorlu Bağlantılar

HAVAALANI 'YILDIZ' OLACAK

Tarih: 2011-08-23 00:00:00

Zonguldak Havaalanı Batı Karadeniz Bölgesi'nin ekonomik yönden ilerleme kaydetmesi için önemli ulaşım merkezleri arasında gösteriliyor. Batı Karadeniz Bölgesi'nin en önemli ulaşım yerlerinden olan Zonguldak Havaalanı, önümüzdeki yıllarda Batı Karadeniz B

Zonguldak Havaalanı Batı Karadeniz Bölgesi'nin ekonomik yönden ilerleme kaydetmesi için önemli ulaşım merkezleri arasında gösteriliyor.


Batı Karadeniz Bölgesi'nin en önemli ulaşım yerlerinden olan Zonguldak Havaalanı, önümüzdeki yıllarda Batı Karadeniz Bölgesi'nin kalkınmasına katkı sağlayacak. Açıldığı gün haftada 1 uçuş ile başlayan Zonguldak Havaalanı 2011 yılının ilk 8 ayında 25 binin üzerinde yolcu taşıdı. Zonguldak Havaalanı İşletme Müdürü Hasan Özşahin, Zonguldak havaalanına sadece Zonguldak'a değil, bütün Batı Karadeniz Bölgesi'ne hitap ettiğini belirtti. Özşahin, "Bilindiği gibi Zonguldak, Çaycuma havaalanı sadece Zonguldak'a hitap eden bir özelliğe sahip değildir. Özellikle Batı Karadeniz Bölgesinde Bartın, Zonguldak, Karabük illeri ile birlikte çevre illere hitap eden yurt dışına açık Batı Karadeniz Bölgesi'nin tek bir hava alanıdır. Bugün coğrafyaya baktığımız zaman Samsun ve İstanbul arasındaki coğrafyada yurt dışına açık başka havaalanı yok. Bölgesel anlamda Zonguldak, Çaycuma havaalanı stratejik bir önem arz etmektedir. Tabi ki bu aynı zaman da bölgenin kalkınması için ulaşım ve iletişim kolaylığı temel ayaklarından birisidir. Şuna inanıyorum, Batı Karadeniz Bölgesi ileriki yıllarda bölgede 'yıldız' konumunda yetişecek bir bölge olacak.

 

DEVLET ELİ İLE İŞLETİLİRKEN SONUÇ ALINAMAMIŞ

Gerek turizm, gerekse sanayi alanındaki böyle bir coğrafyayı değerlendireceklerdir. Zonguldak, Çaycuma havaalanı çok eski yıllarda, 1948 yıllarında askeri strateji önemden dolayı yapılmış sivil amaçlı fazla kullanılmamış, belirli bir müddet sonra da küçük gelmesinden dolayı doğruca organizasyon olmamış bir yer. Bu beklentiler özellikle 'yurt dışı ağırlıklı yolcu taşımacılığı neler yapılabilir?', diye hareket edilmiş. Devlet eli işletilirken sonuç alınamamış. Tabi ki hava alanının büyük eksikleri vardı. 2006 yılında bölgede kurulan bir şirket vasıtası ile Almanya'daki gurbetçilerimiz bunların sosyal sorumluluk duyguları içerisindeki hareketleri bölgeye olan özlemleri bölgesel milliyetçiliğin kendisini yaparak, taşın altına elini sokmuşlar. Küçük tasarruflarını burada sosyal sorumluluk duygusu ile bu yükün altına girmişler. Böyle bir gelişim sonucunda havaalanını uluslar arası bir düzeyde nasıl çalıştırılacağını da büyük bir gayret ve çaba içerisine girildi. 2006 ve 2008 yılından bu yana havaalanı olmazsa olmazlarımız, yerine getirilmek için büyük bir çalışma yapıldı. Maddi, manevi anlamda. Tabi kamu kurum ve kuruluşlarının da bu konuda katkıları olmuştur. Hala havaalanı ile ilgili yapılması düşünülen önemli çalışmalar planlandı. Belirli bir çalışma içerisinde bunlar yerine getiriliyor. Böyle bir düzenlemeden sonra 2008'de Almanya'daki görüşmelerimizde özellikle yolcu potansiyeli yoğun olduğu Dusseldorf ve Dortmund'ta yaklaşık 250 bin nüfusun yaşadığını biliyoruz. Neticede bir plan program yapıp pazarlama yoluna girdik. Bir firma gerekli planlamaları yaparak 2008'de burada performans uçuşu yapıp, Almanya'nın Germanya Havaalanı diye bir şirket ile 2009 Temmuz'dan itibaren uçuşlara başlayacağımızı kararlaştırdık.

 

GİDEN YOLCU 25 BİNİN ÜZERİNE ÇIKTI

Bilindiği gibi 29 Temmuz 2009 tarihinde hafta da bir uçakla başlangıç yaptık. Direk Dusseldorf'tan buraya tabi ki bu bölgede büyük bir memnuniyet içerdi. Hedeflerimiz daha fazla yolcu taşıyarak daha fazla kapasite sağlamaktır. Bu amaçla 2010 yılında sefer sayısını hafta da 4'e çıkardık. Bu sefer de Dortmund'tan direk uçuşlar sağlandı. 2010 yılındaki gelen ve giden yolcu sayısı 25 binin üzerine çıkmıştır. Bu konudaki en önemli katkı yine yurt dışındaki hemşerilerimizindir. Bölge adına rehberlik yapmaları, bölge adına tanıtım yapmaları, özel kişisel çabaları ile büyük bir önem kazandırmışlardır. Bizde havaalanı işletmecisi olarak en iyi hizmeti verebilme, yolcu kapasitesini artırabilme, uluslar arası standartları sağlayabilme uçak ve yolcu güvenliği en iyi şekle getirebilme gayret ve çabaları içerisindeyiz. Tabi ki bölgesel baktığımız zaman coğrafyanın sertliği, iklimin kış döneminde yoğun yağmur ve sis sertliğinden dolayı kış ayları uçuşları yapmamız mümkün olmadığı gibi aynı zamanda haftada bir uçağı dolduracak yolcu potansiyeli oluşturulamamasından dolayı, özellikle Nisan ve Kasım ayları sonuna kadar sürekli Almanya seferleri devam etmektedir. 2011 yılına geldiğimizde aynı sefer sayılarında azalma yok. Sürekli bir memnuniyet ve talebin arttığını görüyoruz" dedi.


HEDEF HAVAALANINI TURİZM, YOLCULUK VE SANAYİDE KULLANABİLMEK
Zonguldak Havaalanı İşletme Müdürü Hasan Özşahin, havaalanının hedefleri hakkında da görüşlerini belirtti. Özşahin, "Hedefimiz Batı Karadeniz Bölgesi'nde bu havaalanın konunun başında da söylediğim gibi gerek coğrafi özellikler, gerekse turizm de dikkate alırsak ileriki yıllarda turizm amaçlı bölgedeki sanayicilerin yapacağı yatırımların önemli ayaklarından bir tanesidir. Ulaşım kolaylığının her geçen gün artacağını, bölgede önemli bir yıldız sektörü adında işletmesi olduğunu göreceğiz. Bundan kimsenin endişesi olmasın. Tabi ki gönül ister ki uçak seferlerinde yoğun bir potansiyeli yakalamaktı, 2010 yılı 17 Mayıs Aralık ayı dönemine kadar İstanbul ve Trabzon seferlerini başlattık. Tabi 2010 yılı umduğumuz gibi olmadı. Toplama baktığımız zaman doluluk oranının yüzde 17'yi geçmediğini görüyoruz. Bölge insanlarını artık uçak seferleri ile ilgili talebini görüyoruz. İleri ki günlerde bizim de çabalarımız ile birlikte zorlayacağız. Şunu görüyoruz. Almanya'dan uçağa binen bir vatandaşımızın saat 10.00'da buraya gelip, 10.30'da ise kahvaltısını yapmaktadır. Özellikle emeklilerin, çocukların büyük bir memnuniyet içerinde olduklarını biliyoruz. Özellikle bu havaalanı bölgesel bir havaalanıdır. Sadece Zonguldak'a hitap eden değil Batı Karadeniz Bölgesi'ne hitap eden ve Batı Karadeniz Bölgesi'nin ileriki yıllarda geliştireceğini inanıyorum. Böyle bir yıldız işletmenin yöneticilerin, halkımızın ve sivil toplum örgütlerinin burası ile yakın olarak ilgilenmeleridir. Sadece neler olup bittiğini takip etmeleri bile yeterli olacaktır. Bazı konularda bilgileri olmadığı için, bizlerle irtibat içinde olmadıkları için yanıltıcı bilgiler kulağımıza geliyor. Bunlar da hiç hoş şeyler değildir. Bizim burada yolcularla bire bir yaptığımız temaslar ve görüşmelerde oldukça memnun olduklarını biliyoruz. Gönül ister ki ülkemizin ve bölgemizin içindeki insanlar da yöneticilerin de sivil toplum örgütlerinin de böyle güzel bir işletmeleri yakın olarak izlemeleri, varsa yanlışlarımız, bu konuda bizleri uyarmalarıdır. Ben umut ediyorum ki, bu havaalanı bölgeye çok büyük hizmetler getirecektir. Geçmiş tarihle bugüne bakıldığında çok büyük ilerlemenin sağlandığını göreceğiz. Zaten işe başladığımızda aynı şeyi söyledik. Bölgenin yıllardır özlemiydi, böyle bir yatırımın faaliyete geçmesi. Ülke ekonomisine katkı sağlayacak yatırımdır. Bunu hiçbir şekilde göz ardı etmememiz gerekiyor. İnsanların kısa sürede kavuşarak iletişim kurmasını bu yönde sağlayacağız. Bu diğer illere de yurt dışına da yayıldığı zaman 'Batı Karadeniz Bölgesi'nde de aktif bir havaalanı var' denilecektir. Önemli bir tesis ülkemize hayırlı uğurlu olsun diyorum'' dedi.

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.