Sponsorlu Bağlantılar

KAPIDAN SATIŞ TUZAĞI!..

Tarih: 2010-06-08 00:00:00

* Kdz. Ereğli'de Tükoder'e yapılan başvuruların çoğunluğunu kapıdan satış adı altında yapılan dolandırıcılıklar oluşturuyor. * Satın aldığı ürünün yanında çeşitli hediyeler verileceği vaadi ile dolandırılan vatandaşların "cayma bildirimi" hakkı olduğuna

* Kdz. Ereğli'de Tükoder'e yapılan başvuruların çoğunluğunu kapıdan satış adı altında yapılan dolandırıcılıklar oluşturuyor.

* Satın aldığı ürünün yanında çeşitli hediyeler verileceği vaadi ile dolandırılan vatandaşların "cayma bildirimi" hakkı olduğuna vurgu yapıldı.

* Tükoder Başkanı İsmail Demirel, böyle durumlarda satışın tüketicinin duyarlı olması gerektiğini vurgulayarak "Malın teslim edildiğini ispat satıcıya aittir. Satıcı cayma halinde her türlü belgeyi 10 gün içinde iade etmek zorundadır" dedi.

Kapıdan satış konusunda yaşanan dolandırıcılık olaylarının artarak devam etmesi ve bu konuda bir çok mağduriyetlerin yaşanması tüketici derneklerini de harekete geçiriyor. Kdz. Ereğli'deki Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Başkanı İsmail Demirel, sorularımızı yanıtlarken tüketici haklarını hatırlattı ve vatandaşların cayma hakkı bulunduğuna dikkat çekti.
Bu konuda bir çok satıcı firma elemanının şikayet edildiğini belirten İsmail Demirel bu konuda yaşanmış bir örnek verdi:

BAŞVURU
"Tüketici ….. Başkanlığımıza vermiş olduğu dilekçede, 07.01.2010 tarihinde şikayet edilen firmanın kapıdan satış elemanlarından 800 TL'ye tencere seti satın aldığını, yanında fırın hediye ettiklerini, ayrıca çamaşır kurutma makinesi hediye edeceklerini, ancak; kargo ücreti olan 60 TL'yi ödemesi gerektiğini söylediklerini, Yanında hiç parası olmadığından maaşını çekince 28.01.2010 tarihinde Zonguldak'a giderek 100 TL ödediğini, tencerelerin fiyatının 120 TL civarında olduğunu öğrenince iade etmek istediğini ancak kabul etmediklerini,   sözleşmeyi 01.04.2010 tarihinde koli içindeki fırının içinde bulduğunu, sözleşmenin usulüne uygun düzenlenmediğini düşündüğünü belirterek, yapmış olduğu alışverişin ve imzalamış olduğu sözleşmenin iptal edilmesini talep etmiştir."

SATICININ SAVUNMASI
"Hakem Heyetimizin 07.04.2010 tarih ve 1240 sayılı yazısına istinaden şikayet edilen firmadan konu hakkında bilgi istenmiş, firma cevabi yazısında tüketicinin firma elemanlarından tencere takımı ve mini fırın satın aldığını, sözleşmenin bir nüshasını tüketiciye verdiklerini, tüketicinin 28.01.2010 tarihinde firmalarına gelerek 100 TL ödeme yaptığını, karşılığında makbuz verdiklerini, çamaşır kurutma makinesi verileceğinin doğru olmadığını beyan etmiştir."

TÜKODER ARAŞTIRMASI
"Yapılan inceleme sonucunda 4077 sayılı kanunun değişik 6/A maddesi ile 13.06.2003 tarih ve 25137 sayılı Resmi Gazetede yürürlüğe giren "Kapıdan Satışlara İlişkin Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğe göre tüketicinin imzalamış olduğu sözleşme incelendiğinde, sözleşmede bulunması zorunlu bölümlerin eksik doldurulduğu, sözleşmenin usulüne uygun düzenlenmediği anlaşılmıştır."

SONUÇ:
"4822 Kanun ile değişik 4077 sayılı tüketicinin Korunması Hakkındaki kanunun Kapıdan Satışlarla ilgili 8. ve 9. maddelerine göre tüketicinin talebinin KABULÜNE, kararın taraflara tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itirazı kabil olmak üzere oy birliği ile karar verilmiştir."
Başkanlığını Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğü'nün yaptığı komisyon, Belediye temsilcisi, Baro temsilcisi, Ticaret ve Sanayi Odası Temsilcisi ve Tükoder Başkanından oluşarak bu kararı verip, tüketicinin aldatıldığını ortaya koyduğu olay o kadar çok yaygın ki.
Demirel; işyeri, fuar, panayır gibi satış mekanları dışında  yapılan satışların kapıdan olduğunu vurgulayarak, tüketici haklarıyla ilgili şunları söyledi:
"Yapılacak sözleşmelerde CAYMA BİLDİRİMİNİN yapılacağı açık adres mutlaka belirtilmelidir. En az 16 punto yazılmalı  ve aşağıdaki ibare bulunmalıdır.
''Tüketicinin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk  üstlenmeksizin  ve hiçbir gerekçe göstermeksizin  teslim aldığı  veya sözleşmenin imzalandığı tarihten  itibaren  7 gün içinde  malı yada  hizmeti ret ederek  sözleşmeden  cayma hakkının var olduğunu  ve cayma  bildiriminin  satıcı / sağlayıcıya ulaşması tarihinden  itibaren  malı geri almayı taahhüt eder.
Malın tüketiciye teslim edildiğini ispat satıcıya aittir. Satıcı cayma halinde her türlü belgeyi alıcıya on gün içinde iade etmek zorundadır. 20 gün içinde de sattığı malı geri almak zorundadır.
Vatandaşlarımızın zor durumda kalmamaları için mutlaka satış  belgelerini ve sözleşmeleri ile birlikte fatura yada fiş gibi evrakları saklamaları , anlaşmazlık halinde Kaymakamlığımızda ki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine yada Tüketici Koruma Derneğine başvurmaları  gerekmektedir."

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.