Sponsorlu Bağlantılar

KARABÜK GAR DA TÖREN

Tarih: 2012-05-14 00:00:00

Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattının Rehabilitasyon ve Sinyalizasyonu Başlıyor Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği'nden gazetemize gönderilen yazılı açıklamada, Karabük-Zonguldak demiryolu hattı

Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattının Rehabilitasyon ve Sinyalizasyonu Başlıyor

Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği'nden gazetemize gönderilen yazılı açıklamada, Karabük-Zonguldak demiryolu hattında yapılacak rehabilitasyon ve sinyalizasyon çalışmalarıyla ilgili şu bilgi verildi:

Cumhuriyetin ilk yıllarında Bir karış fazla şimendifer parolasıyla başlatılan demiryolu atağı kapsamında İç Anadolu'yu kömüre ve limana ulaştırmak amacıyla Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün talimatıyla inşa edilen ve Kömür Hattı  adıyla 1937 yılından itibaren hizmet veren 415 km'lik Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı AB standartlarına uygun şekilde modernize ediliyor.

Avrupa Birliği(AB)'nin Katılım Öncesi Mali Yardım Fonu (IPA) ile hibe ettiği Türkiye'deki en büyük projesi olan Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi temel atma töreni Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali YILDIRIM, AB Bakanı Egemen BAĞIŞ ve Avrupa Komisyonu Başkan Yardımcısı Siim KALLAS'ın katılımlarıyla 15 Mayıs 2012 Salı günü saat 14.30'da Karabük Gar'da yapılacak.

Proje 48 ayda, Ülkü-Karabük-Zonguldak etabı 24 ayda tamamlanacak.

Toplam maliyeti €227.216.605 olan ve €194.469.209 bölümü AB IPA fonlarından finanse edilen Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolunun Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon Projesi'nde önce tren trafiğinin yoğun olduğu Ülkü-Karabük-Zonguldak etabı yapılacak. Toplam süresi 48 ay olan projenin Ülkü-Karabük-Zonguldak etabı 24 ayda tamamlanacak ve Proje,  Yapı Merkezi ile MÖN İnşaat Ortak Girişimi tarafından gerçekleştirilecek. 

Çevreye duyarlı AB standardında proje

Mevcut demiryolu hattının modernizasyonu ile işletme güvenliğinin artırılması ve seyahat süresinin kısaltılması hedeflenen proje kapsamında;

·        Tüm hat 49E1 ray ile yenilenecek,

·         Tünel ve köprüler elden geçirilecek.

·        253 hemzemin geçit otomatik bariyerli koruma sistemi/flaşörlü ile donatılacak. Bazı yerlerde alt ve üst geçitler yapılacak.

·        Yolcu peronları, engellilerin erişimine uygun hale getirilecek yolcu bilgilendirme ve anons sistemi kurulacak,

·        Çankırı, Karabük, Ülkü, Balıkısık ve Yeşilyenice istasyonlarında yol uzatmaları yapılacak,

·        Tüm hatta saatte 120 km/s hıza uygun Avrupa Tren Trafiği Güvenlik Yönetim Sistemi (ERTMS) ve Avrupa Tren Kontrol Sistemi (ETCS) Seviye 1 Sinyalizasyon ve Telekomünikasyon Sistemi ile Karabük'e Kumanda Merkezi kurulacak.

·        Uluslararası Sertifikasyon Kuruluşu tarafından hattın sertifikasyonu sağlanacak.

·        Projenin inşa çalışmaları çevreye hassasiyet gösterilerek yürütülecek.

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.