Sponsorlu Bağlantılar

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VURGUSU

Tarih: 2009-08-01 00:00:00

Zonguldak Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği (ZESOB) Başkanı Muharrem Coş kun, 'Müşteri Memnuniyeti' adlı broşürü basına tanıttı. ZESOB Başkanı Muharrem Coşkun, birlik merkezinde önceki gün düzenlediği basın toplantısında, üyeleri için hazırladıkları br

Zonguldak Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği (ZESOB) Başkanı Muharrem Coş kun, 'Müşteri Memnuniyeti' adlı broşürü basına tanıttı. ZESOB Başkanı Muharrem Coşkun, birlik merkezinde önceki gün düzenlediği basın toplantısında, üyeleri için hazırladıkları broşür konusunda şu bilgileri verdi.
"Son zamanlarda hem ülkede, hem de Zonguldak'ta iş yerleri kapatılıyor, müşteriler kaçıyor. Biz de bununla ilgili 'müşteri neden kayboluyor?'diye bir araştırma yaptık. 'Müşteri bize sadık mı, biz onlara ne kadar sadığız, esnaf nelere dikkat etmeli?' diye araştırdık. Her müşterinin istekleri farklı. Bunun için 5 bin tane el broşürü hazırladık. Bunu içinde ürünün müşteriye satılırken yakınlaştırılması, görmesi, dokunması gerektiğini vurguladık. Satış elemanının nasıl olması gerektiğini belirttik.  Önümüzdeki günlerde bunu tüm esnaf üyelerimize dağıtacağız."
Esnafı bilinçlendirmek amacıyla hazırlanan el broşürlerinin sunuşunda; "Müşteri sadakatinin önemi kuşkusuz. Ama 'müşterimiz bize sadık mı?' sorusundan önce kendimize sormamız gereken daha önemli bir soru var, 'biz müşterimize sadık mıyız?" deniliyor. Daha sonra, "Satış elemanı nasıl olmalı? Bir satış elemanında olmaması gereken özellikler, müşteri oyunları" gibi ara başlıklar altında ayrıntılı bilgiler veriliyor.
BROŞÜRDEN İLGİNÇ BÖLÜMLER
Müşterilerin Esnaf ve Sanatkârlardan Beklentileri: "Bekletilmemek, içten tebessüm, nazik,  doğal tavırlar, ilgi görmek, pozitif sözcükler, sorulara tam yanıt, satış baskısının olmaması, yalan söylenmemesi, verilen sözün tutulması, hoş şekilde uğurlanmak, ortada bırakılmamak, zamanına saygı gösterilmesi, çözüm üretilmesi, uygun fiyat, kaliteli ürün ve hizmet, anlayış görmek…"
Bir Satış Elemanında Olmaması Gereken Özellikler: "Asık suratlı olmak, konuşurken başka yönlere değil, müşteriye bakmak, müşterinin dağıttığı rafı onun önünde düzeltmek, elleri göğüste birleştirmek, önde veya arkada tutmak, elleri cepte veya belde tutmak, parmak çıtlatmak, sürekli giysiyle veya saçıyla oynamak, sürekli kaşınmak, raflara yaslanmak, gözbebeğine rahatsız edecek şekilde bakmak, müşteriye çok yakın durmak ya da dokunmak, müşteriyi adım adım takip etmek, kalemle oynamak, poşeti gürültü çıkartarak açmak, müşterinin yanında arkadaşına kaş göz işareti yapmak, ürüne kötü davranmak."
Müşteri Oyunları: "Kısmet oyunu: ayağım uğurludur. Toptancı oyunu: 3 tane almayı düşünüyorum, son fiyat ne olur. Hele bir deneyelim oyunu: Eh şimdilik bir tane alalım da malı bir görelim. Sadaka oyunu: Fakire götüreceğim. Elinden geleni yap. Garip sofrasında senin de tuzun bulunsun. Alırdım ama oyunu:  aslında alırdım, ama bu kadarına param yetmez. Kiminin parası, kiminin duası… Nifak sokma oyunu: Siz indirmiyorsunuz, ama sizin şirketten biriyle konuştum, o yaparız bir şeyler demişti. Meşgulüm oyunu: Sadece cumartesi müsaidim. Cumartesi gelebilir misin? Arkadaş hesabı oyunu: Aşk olsun! Arkadaşına da mı bu fiyat! Mütevazı gözükme oyunu: Mülk Allah'ındır. Benim de olsa ne olur, olmasa ne olur. KDV oyunu: Fiş almasam, fişi düşer misiniz?"

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.