Sponsorlu Bağlantılar

SAĞLIKLI BESLENME ANLATILDI

Tarih: 2009-12-17 00:00:00

Erdemir tarafından ?Sağlıklı Yaşam ve Beslenme, Genetiği Değiştirilmiş Organizmalı Ürünler? konulu konferansa, konferansa konuşmacı olarak Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Prof. Dr. Gülgün Ersoy katıldı. Konferansa konu

Erdemir tarafından ?Sağlıklı Yaşam ve Beslenme, Genetiği Değiştirilmiş Organizmalı Ürünler? konulu konferansa, konferansa konuşmacı olarak Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Prof. Dr. Gülgün Ersoy katıldı. Konferansa konuşmacı olarak katılan Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi, Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Prof. Dr. Gülgün Ersoy, insan hayatı boyunca besin çeşitlilerinin kötü bir besleme biçimi olduğunu ve beslenirken nasıl ürünlerin seçileceği hakkında bilgiler verdi. Ersoy, ?Beslenme, insanın büyüme, gelişme, sağlıklı ve üretken olarak uzun süre yaşaması için gerekli olan besin öğelerini yeterli miktarlarda alıp vücudunda kullanmasıdır. Bu öğelerin herhangi biri alınmadığında veya gereğinden az ya da çok alındığında, büyüme ve gelişmenin engellendiği ve sağlığın bozulduğu bilimsel olarak ortaya konmuştur. Vücudun büyüme ve gelişmesi, verimli çalışması, dış etkenlere ve hastalıklara karşı dirençli olabilmesi için sağlığın temelini oluşturan yeterli ve dengeli beslenme önemlidir. Yiyecek ve içeceklerin besleyici değerleri yanı sıra sağlığa uygunluğu da önemlidir. Sağlıklı beslenme konusundaki uyarıların başlıcalar şunlardır. Açlıktan ve fazla yemekten kaçınıp, yaşa, cinsiyete, yapılan aktiviteye ve içinde bulunduğumuz özel duruma uygun şekilde yeterli ve dengeli beslenmeliyiz. Hareketsizlikten kaçınıp, her gün düzenli egzersiz yapmalıyız. Böylece boya uygun vücut ağırlığınızı yaşam boyu koruyabiliriz. Öğün atlamamak, günde üç ana öğün, mümkünse 1-2 ara öğün tüketmeliyiz. Günlük yağ tüketimimizi azaltarak, çok yağlı yiyecekleri yememeye özen göstermeliyiz. Günlük saf şeker tüketimimizi azaltmaya çalışmalıyız. Daha çok posalı yiyecekleri tercih etmeliyiz. Çok tuzlu yiyecekler yememeliyiz, daha az tuz kullanmamız gerekir. Yediğimiz, içtiğimiz yiyeceklerin mikroplar ve kimyasal maddelerden arındırılmış olmasına özen göstermemiz gerekmektedir. Sigara içmemeliyiz. Sigara ve alkol alışkanlığı, şeker, tuz ve yağın fazla tüketimi, aşırı hayvansal yağ ve protein tüketimi, yetersiz ve kalitesiz uyku, hareketsiz yaşam, enerjisi yüksek ürünlerle beslenme bu yanlış yaşam tarzını oluşturan öğelerdir. Örneğin düşük yağlı süt ürünleri ile kolestrol sorununu azaltmayı, omega 3 ile kalbini, prebiyotik bakteri eklenmiş ürünlerle sindirim sistemini desteklemeyi düşünmektedir. Yeni bin yılda insanlar ilaç gibi besinler beklemekte ve Hipokrat'ın 'Yiyip içtiklerinize ilaç muamelesi yapın' sözü gerçekleşecek gibi görünmektedir? dedi.

 

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.