Sponsorlu Bağlantılar

"TACİZ EDİLİYORUZ"

Tarih: 2011-08-11 00:00:00

Zonguldak Sağlık Müdürü Rüstem Albayrak, 112 Komuta Merkezi'ne gelen asılsız telefonlarla gerçek hastaların haklarının mağdur edildiğini söyleyerek, "Asılsız ihbarları ortaya çıkararak gerçek hastaların hakkını korumaya çalışıyoruz" dedi. Son zamanlarda

Zonguldak Sağlık Müdürü Rüstem Albayrak, 112 Komuta Merkezi'ne gelen asılsız telefonlarla gerçek hastaların haklarının mağdur edildiğini söyleyerek, "Asılsız ihbarları ortaya çıkararak gerçek hastaların hakkını korumaya çalışıyoruz" dedi.

Son zamanlarda 112 Acil Yardım hattına gelen taciz içerikli telefonlar gerçek hastaları mağdur ederken, 112'nin bayan personelini taciz içerikli arayan kişilerin yakalanması için adli makamlarla ortak soruşturmalar yapılıyor.

Kozlu beldesine taşınan 112 Acil Komuta merkezini tanıtan Sağlık Müdürü Uzman Dr. Rüstem Albayrak, komuta merkezinin otokontrol sistemi şeklinde çalıştığını ifade etti. 112 hattında çalışan personelin ekip ruhu ile çalışmalarını sürdürdüğünü anlatan Albayrak, Zonguldak'a kurulacak 15 yeni istasyon ile vakaya ulaşma süresinin daha da kısalacağını ifade etti. 112'nin verdiği hizmetin çok hassas ve önemli olduğunu dile getiren Müdür Rüstem Albayrak, şöyle dedi: 

"112 tanıtma çalışmaları ile kamuoyunu bilgilendirme çalışması yaptık. 112 çalışmalarımız Zonguldak bünyesinde 13 istasyon ile yürütmektedir. Ancak bakanlık ile yaptığımız çalışmalar neticesinde 15 yeni istasyon kurulma çalışması yapılacaktır. Daha kısa süre içerisinde daha hızlı hizmet verilecektir. Neticede burada tabi yetişmiş insan gücüne dayalı bir iş olacaktır. 112 hizmetlerini bu bir ekip işidir. 112 de daha fazla ekip işinin ön plana çıktığı hassas bir iştir. Bu ekip işini başta Emin Palancı, 112 Şube Müdürü Barış Fidan ve onların altında çalışan arkadaşlarla yürütülüyor. Daha geri planda lojistik destek dediğimiz komuta kontrol merkezimizin arkadaşlarla tam anlamıyla ekip ruhunu gerektiren bir iştir. Tüm arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. Zor şartlarda ekip ruhu ile çalışmalarını yürütüyorlar. 112'nin verdiği hizmetlerinin ne kadar hassas ve önemli olduğunu biliyoruz." 

 

"ASILSIZ İHBARLARIN ÜZERİNE GİDİYORUZ" 

Mağdur olan hastaların haklarını koruma adına asılsız ihbarların üzerine gittiklerini söyleyen Sağlık Müdürü Rüstem Albayrak, "Asıl ihbarlarla ilgili özellikle tacizlerle ilgili üzerine gitmemizdeki asıl gerekçe, bu davranışı yapanların ceza almasını sağlamak değildir. Asıl üzerine durduğumuz nokta bu kişilerin sebep olduğu gerçek hizmet almaya hak etmiş kişilerin hakkını zayi ediliyor olmasıdır. Asıl mağdur olan kişilerin hakkını koruma adına biz bu yanlış davranışların üzerine gitmeye çalışıyoruz" şeklinde konuştu. 

 

AVRUPA'DAN BİLE HIZLI HİZMET 

Sağlık Bakanlığı'nın planları doğrultusunda iki yıl içerisinde Zonguldak'taki istasyon sayısının 28'e çıkarılacağının planlandığını belirten 112 Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürü Barış Fidan ise, ilginç bir istatistik verisini açıkladı. Komuta merkezine gelen günlük ortalama üç bin çağrıdan yalnızca ortalama 100'e yakınının gerçek olduğunu söyleyen Fidan, 112 personelinin asılsız ihbarlar nedeniyle büyük sıkıntı yaşadığını dile getirdi. Ambulansların 0-10 dakika arasında vakaya ulaşma sayısının Avrupa ülkelerinden bile daha hızlı şekilde gerçekleştiğini ifade eden Fidan, şunları kaydetti:

"Orta vadede 2 yıl içerisinde mevcut istasyon sayımızın 13 ten 28'e çıkarılması planlanmıştır.  Bu istasyon sayımız iki katına çıkacaktır. Bu demek oluyor ki ulaşımın yarı yarıya düşecektir. Bu konuda 0-10 dakika arasında ambulanslarımızın vakaya ulaşma süresi tüm Avrupa ülkelerinden daha yüksekte bir rakamdadır. Merkezimize gelen günlük çağrı sayımız 2700 ila 3100 arasındadır. Bu çağrıların elbette ki çok büyük bir kısmı sahte aramadır. Günlük vaka sayımızın 85 ila 110 arasında değiştiğini düşünürsek ortalama 100 vakaya karşılık üç bin çağrının gelmesi düşündürücüdür. Arkadaşlarımız her gelen çağrıya cevap veriyorlar. 10 saniyelik bir görüşme ile arkadaşlar karşıdan cevap alıyorlar alamıyorlar, sağlık hizmeti dışında bir takım görüşmeler yapılmak isteniyor." 

 

"112'YE YARDIMCI OLUNMALI"

112 Acil Komuta Merkezi'ndeki personelin büyük bir kısmının bayan personelden oluşması nedeniyle bu tip sıkıntılar ile çok karşılaşıldığını söyleyen 112 Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürü Barış Fidan, Zonguldak'ın 81 il arasında arazi şartları zor olan bir il olduğunu söyledi. GPS sistemi ile ambulansları beşer saniyelik güncellemeler ile vakaya vardıkları süre, yapılan kilometre ile izlediklerini söyleyen Fidan, "Personelimizin büyük bir kısmı bayan arkadaşlarımızdan oluşuyor. Arkadaşlarımız bu tip sıkıntılar ile çok karşılaşıyorlar. Adli mevkiler ile yazışmalar elbette oluyor. Halktan isteğimiz ambulanslara ve 112 personeline yardımcı olmalarıdır. Buradan en tepeden en aşağıdaki arkadaşlara kadar top yekun bir hizmet veriyoruz. Ramazan ayı içerisinde arkadaşlarımız çoğu zaman iftarlarını dahi edemeden vakaya çıkıyorlar. Türkiye'deki 81 il içerisinde en zorlu arazi şartlarına sahip olan illerden birisiyiz. Fiziki şartlar çok zordur. Her ne kadar navigasyonlarımızda mahalle sokak olarak gözüken yerlerin merdivenden ibaret olduğunu görüyoruz. Ekiplerimiz buradan acil yardım çantası, sedye ile gitmesi hastayı buralardan sedye ile taşıması gibi zor ortamlarda çalışıyorlar. Zaman zaman halkımızdan hiç de hoş olmayan bir karşılık görüyoruz" şeklinde sözlerini tamamladı. 

   

"GEÇ ULAŞMA GİBİ ŞÜPHELER OLMASIN" 

112 Komuta merkezine yapılan çağrıların tamamının kayıt altında olduğunu aktaran Sağlık Müdürü Rüstem Albayrak, komuta merkezine yapılan bütün çağrılaraakkını koruma adına biz bın geriye dönük incelendiğini söyledi. Vatandaşlarda, ambulansların vakaya geç ulaşma gibi bir şüphesi olmamasını söyleyen Albayrak, "Burada yapılan çağrıların tamamı kayıt altındadır. Gelen çağrılardan konuşmaların içeriğine kadar her şey kayıt altındadır. Geriye dönük biz bu kayıtları inceliyoruz. Bunların tamamı kayıt altındadır. Gelen çağrıların saat dakika ve saniyelerine kadar konuşma içeriğine kadar bütün hepsini denetliyoruz. Çağrıların ne zaman geldiği ekiplerin komuta merkezinden ne kadar sürede ayrıldığı ne kadar sürede vakaya ulaştığı yol durumu hastaneye ulaştığı süre saniyesine kadar kayıt altındadır. Bu konudaki bir tereddüt varsa geriye dönük incelenerek belgelenmektedir. Dolayısıyla vakaya geç çıkma geç ulaşma gibi şüpheler ve yanlış anlayışlar varsa bu konuda halkımızın içi rahat olsun. Sistem otokontrolle çalışmaktadır. Eğer zincirin halkalarından bir tanesinden gevşeme kopma olacağı zaman halkanın tamamı kopacağından ve sistemin tamamı bozulacaktır" dedi. 

 

"KARŞILIKSIZ KALMIYOR" 

112 hattına gelen çağrıların büyük bir bölümünü asılsız ihbarların oluşturduğunu yineleyen Sağlık Müdürü Rüstem Albayrak, bu konuda savcılık ile ortak çalışma yapılarak asılsız ihbar yapanların ortaya çıkarıldığını ifade etti. Hattın asılsız ihbarlarla meşgul edilerek gerçek hastaların mağdur edildiğini söyleyen Albayrak, vatandaşların bu konuda hassas olması çağrısını yineledi. 112 hattına yapılan her türlü çağrının kayıt altında olduğunu yapılan bütün konuşmaların kayıt edildiğini dile getiren Albayrak, şöyle dedi: 

"Asılsız ihbarlar bize gelen çağrıların önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Halkımızın özellikle bu konuda hassas davranmaya davet ediyoruz. Çünkü bu çağrı kendileri için de gelebilir. Burası arandığında komuta kontrol merkezi asılsız ihbarlarla gereksiz yere meşgul edilirse 112 hattının o sırada gerçekten ihtiyacı olan hastaya ulaşması o nispette gecikecektir. Gerçek olan hasta acil ihtiyaç o gereksiz yere komuta kontrol merkezini meşgul edebilir. Hepimizin bu acil hizmetleri hassas kullanması gerekir.

İleride bir gün kendisine de lazım olabilir. Buraya yapılan her türlü çağrı en ince noktasına kadar kayıt altına alındığı için bu tür asılsız çağrılarla ilgili yasal işlemleri yapmaktayız. En ince ayrıntısına kadar kayıt altında olduğu için asılsız ihbarlar belirleniyor. Savcılık ile birlikte bunları inceleniyor. Rahatsız eden kişilerle savcılık bu konuda işlemleri yürütüyor. Ama kesinlikle karşılıksız kalmıyor. Bizim de bu konuda en ufak bir müsamahamız kalmıyor." 

   

13 İSTASYONLA 180 KİŞİ HİZMET VERİYOR 

112 ambulanslarının günlük ortalama 500 kilometre yol kat ettiğini söyleyen Albayrak, "Örnek verecek olursak, bir ay içerisinde Bakacakkadı 112 istasyonumuzun yaptığı kilometre 13 bin kilometredir. Ortalama yüze yakın vakaya çıkılmaktadır. Ambulanslarımızın günlük kilometresi ortalama 500 kilometredir. Araçlarımızda araç takip sistemimiz bulunmaktadır. İl genelinde özel hastanelerin özel kurumların ambulanslarını da kattığımızda 40'a yakın ambulans bulunmaktadır. 15 yeni istasyonun kurulmaaakkını koruma adına biz bsı ile ambulans sayımız 50'e ulaşacaktır. Burada yaklaşık 180 kişi ile hizmet verilmektedir. Kurulacak yeni istasyonlar ile bu sayı daha da artacaktır" dedi.

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.