Sponsorlu Bağlantılar

TRAFİĞE KAMPANYALI ÇÖZÜM

Tarih: 2009-08-10 00:00:00

Zonguldak'ın trafik sorununun çözülebilmesi için 1968'de gündeme alınmasına rağmen bir türlü hayata geçirilemeyen Mithatpaşa Tüneli için imza kampanyası başlattı. Yaklaşık 100 sivil toplum örgütünün birlikteliğinden oluşan Zonguldak Platformu, Vergi Daire

Zonguldak'ın trafik sorununun çözülebilmesi için 1968'de gündeme alınmasına rağmen bir türlü hayata geçirilemeyen Mithatpaşa Tüneli için imza kampanyası başlattı. Yaklaşık 100 sivil toplum örgütünün birlikteliğinden oluşan Zonguldak Platformu, Vergi Dairesi önünden başlattıkları imza kampanyasına vatandaşlardan destek vermelerini istedi.

Bin 100 metre uzunluğundaki tünel için bin 100 metre uzunluğunda imzalı dilekçe toplamayı amaçlayan Zonguldak Platformu, kentin kangren haline gelmiş trafik sorununu çözmeyi hedefliyor. Platform üyeleri konuyla ilgili şu bilgileri verdi: "Kent merkezindeki trafik sorununu yıllardır yaşıyor, çilesini çekiyoruz. Ankara yönünden gelip, Kilimli, Karadon, Gelik, Çatalağzı, Muslu yönüne giden tüm ağır tonajlı araçlar kent merkezinden geçmek zorunda. Var olan kömür üretim bölgeleri yanında Çatalağzı ve Muslu beldelerinin ağır sanayi bölgeleri olarak ilan edilmesiyle yapımına başlanan liman, elektrik santralleri ağır tonajlı büyük araç trafiğini daha da artırdı; artık çekilmez, dayanılmaz boyutlara getirdi. Öyle ki, itfaiye yol bulup yangına yetişemiyor, hasta araçları hastaneye zamanında ulaşamıyor. Daha devamı da gelecek. Yakın zaman içinde çimento fabrikasının ve diğer entegre tesislerin yapımına da başlanacak. Önlem alınmazsa korkunç son şimdiden görünüyor."
Karayolları Genel Müdürlüğü'nce, Karadeniz Sahil Yolu Projesi'nin devamı olarak kent merkezi trafiğini çözmek için 1968-69 yıllarında başlanan Mithatpaşa Tüneliyle ilgili çalışmaların kaldığı yerden devam etmesi için imza kampanyası başlattıklarını vurgulayan platform üyeleri, "Ulaşımı felç olan bir kent için en acil çözümlerden biri Mithatpaşa Tüneli'nin sonlandırılmasıdır. Büyük araçların zaten dar olan şehir merkezine girmemesi ancak bu tünel sayesinde olacaktır. 1960 ve 70'li yıllardaki Metropoliten İmar Planı çalışmalarında da bu yol ve tünel işlenmiştir. Halen uygulanmakta olan imar planlarında tünel ve yol aynen durmaktadır. Mitatpaşa Tüneli, İkinci Makas kavşağı karşısından başlayıp, yükselen eğimiyle, Tepebaşı Mahallesi son durak denilen yerde son bulmaktadır. Takriben 1100 mt. uzunluğundadır. 4 şeritli 22 mt.'lik yol genişliğini ve 5.20 mt. yüksekliği sağlayacak şekilde yapılacaktır." dedi.
Kent merkezindeki trafik sorununu yakinen bilen gazetecilerin başını çektiği imza kampanyasını, bu konudaki aciliyete dikkat çekmek için başlattıklarını kaydeden Zonguldak Platformu üyeleri, "Yaklaşık 35 senedir bu yönde hiçbir çalışma görmeyince, yeter artık dedik, ilgililere durumun ciddiyetini anlatmak, tehlikeyi onlara da göstermek, tünelin yapımına bir an önce başlanmasını sağlamak için, ilk adım olarak bu imza kampanyasını düzenledik. Zonguldaklılar olarak, tek yürek tek ses olup, Mitatpaşa Tünelini yılmadan sonuna kadar kovalayacağımızı herkese göstereceğiz. Çağdaş bir kentte, insanca yaşamayı hak edenleri kentin sakini değil, sahibi olmaya çağırıyoruz." diye konuştular.

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorumlar

merve aycebin :

Şu Duruşa Bakarmısın?Halkın seçtiği Vekilinın karşısında elpence duruyorlar. bu kadar eziklik neden gelecek korkusumu sayın ulusoy ne yapmış zonguldak ve yöreleri icin.icraat istiyoruz turistik gezi deyil.

Tüm Yorumlar

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.