Sponsorlu Bağlantılar

TÜKETİCİLERE ALIŞVERİŞ UYARISI

Tarih: 2009-12-02 00:00:00

Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanı Halit Tekin, tüketicileri alışveriş konusunda uyardı. Bütün alışverişlerde mutlaka fiş ve fatura alınmasının önemine değinen Tekin, alışverişlerde yanılgıya düşülmemesi için piyasa araştırmasının da önemli bir yere s

Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanı Halit Tekin, tüketicileri alışveriş konusunda uyardı. Bütün alışverişlerde mutlaka fiş ve fatura alınmasının önemine değinen Tekin, alışverişlerde yanılgıya düşülmemesi için piyasa araştırmasının da önemli bir yere sahip olduğunu ifade etti.
Kapıdan satış yöntemiyle mal ve hizmet alımlarında mutlaka sözleşme imzalanmasının önemine de değinen Tekin, yaptığı açıklamasında şu konulara değindi:
"Etiket ve tarife asmayan satış yerlerine  WEB sayfalarında, antetli kağıtlarında iletişim adreslerini gizleyen İş saatlerinde telefonu "cevap vermeyen" Telefonun başında sizi uzun uzun bekleten Size hizmet verirken, eliyle saçını başını düzeltmeye çalışan elemanı olan, Şikayetlerinizi can sıkıntısıyla dinleyen, sizi başından savmak isteyen Şikayetlerinizi iletecek yeri, dinleyecek elemanı olmayanlar,Asık yüzlerden, sattıkları ürünler hakkında bilgisi olmayanlar, fiş, fatura, yetkili servisi, garanti belgesi ve Türkçe  kullanım kılavuzu vermeyen Ürünlerinin üzerinde üretim tarihi, son kullanım tarihi bulundurmayan, Siparişinizde Sözleşme  yapmayan, sözleşmenin bir kopyasını vermeyen,Çağa ayak uydurmayan, Bakımsız, kirli, tozlu, sinekli ve böcekli iş yerlerine, aylarca vitrininde "Tasfiye nedeniyle zararına satışlar" yazısı bulunan yerlere, vitrininde, kapısında "tek fiyat" yazıp, içinde farklı fiyat isteyen, iş yerlerine bir daha gitmemelidirler..
Tüketiciler; her zaman haklımıdır? Tüketicilerden kaynaklanan sorunlar nelerdir? Haklarını bilmemeleri, öğrenmek için yeterli çabayı  göstermemeleri, Mal ve hizmet alışlarında   belge alma bilincinin yeterince oluşmaması, Sözleşmelerin okunmadan imzalanması, Özellikle hala kapıdan   mal alışlarının sürdürülmesi, Size hediye çıktı masalına kanmaları. Mal ve hizmet alırken araştırma ve inceleme yapma bilincinin yeterince olmaması Reklâmlardan olumsuz yönde etkilenerek yanlış alışveriş yapılması, Örgütlenmenin gereğinin, yâda örgütlenme bilincinin oluşmaması, bir yurttaş,  bir tüketici olarak kendisinin hakları ve sorumlulukları olduğunu bilmeyen, çevresine duyarsız kalan, Nemelazımcı zihniyette olan Yeterince üretmeden; çılgınca tüketen ve adeta dünyayı tüketecek hale gelen topluluk, tüketicilerden kaynaklanan sorunların başında gelmektedir."

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.