Sponsorlu Bağlantılar

‘DOYUMLUK’ DEĞİL ‘TADIMLIK’ UYARISI

Tarih: 2016-06-30 14:29:52

 Bülent Ecevit Üniversitesi(BEÜ)Tıp Fakültesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Bilim Dalı Başkanı, Obezite ve Dİyabet Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Taner Bayraktaroğlu, bayramın gelmesiyle güzel bir bayram için bazı önerilerde bulundu.

Bayramla birlikte bol tatlı, hamurlu ve tuzlu yiyecek tüketimine karşı 'doyumluk değil tadımlık' uyarısında bulundu.

Yaz aylarındaki meyve sebze bolluğunun avantaja dönüştürülmesi gerektiğini ifade eden Dr. Bayraktaroğlu, "Bayramların gelişi midemizin de bayram edeceği düşüncesini beraberinde getiriyor. Ancak 'aman, dikkatli olalım' diyerek uyarıda bulunmak istiyorum. Evet, Ramazan ayı boyunca tüm yeme alışkanlıklarımızda değişiklikler söz konusu oldu. Oruçla beraber metabolizma hızımız biraz yavaşladı. Ana ilkelerimizden az az sık sık beslenme ilkesine de ara vermiş olduk. Bu süreçte bazılarında ağırlık artışı, bazılarında zayıflama, kimilerinde ise yeterli su tüketememe olmuştur.

Bayramı herhangi bir sağlık sorunu yaşamadan geçirebilmek için beslenmede bazı önemli noktalara dikkat etmemiz gerekiyor." dedi.

İkramlar sırasında dikkati kaçırmamaya işaret eden Dr. Bayraktaroğlu şunları ifade etti: "Kahvaltı her zaman olduğu gibi bayramda da günün en önemli öğünüdür. Bayram telaşesi içerisinde halsiz düşmemek adına ve misafirliklerde servis edilen ikramlardan daha az tüketmek için hafif bir kahvaltıyı lütfen atlamayın. Kahvaltıda yumurta, peynir, bol yeşillik ve domatese, tam buğday ekmeğine yer verilmesi uygun olur.

Öğle ve akşam yemeklerinde kızartma ve kavurmalardan uzak durarak yemeklerinizi fırında, haşlama, ızgara veya tencerede pişiriniz. Yanında bir kâse çorba, bir kâse yoğurt ve bolca yağsız salata tüketebilirsiniz.

Çay tüketiminiz su ihtiyacınızın yerine geçmemelidir. Günde yaklaşık iki litre saf su tüketiniz. Çaylarınızı şekersiz içmeye çalışınız. Şerbetli tatlılar kan şekerini hızlı yükselteceği için ani acıkmalara neden olabilir. Bu yiyecekler kalorisi çok yüksek besinlerdir. Bu tatlıların yerine az şekerli sütlü tatlıları tercih ediniz.

Yemeklerinizi az tuzlu yapınız, pişmiş yemeğin üzerine ve salatalarınıza ilave tuz kullanmayınız. Yüksek oranda yağ içeren, poğaça, börek, çörek, kek, kurabiye, kremalı pastalar, tahin helvası, kızartılmış hamur yemekleri tüketmeyiniz. Misafirperverliğin ve ikramların bol olduğu kültürümüzde aşırı ısrarlara rağmen ikramları tadımlık tüketmeliyiz.

Ziyaretlere gideceğiniz yakın yerler varsa araba ile gitmek yerine yürüyerek gitmeyi tercih ediniz.” 

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.