Sponsorlu Bağlantılar

İNTERNETTE SOSYAL MEDYA TERCİH EDİLİYOR

Tarih: 2014-11-18 16:25:00

Türkiye İstatistik Kurumu Zonguldak Bölge Müdürlüğü, Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması üzerine hazırlanan istatistik bilgileri açıkladı. Konuya ilişkin TÜİK Bölge Müdürlüğü’nden yapılan yazılı açıklama şu şekilde: “Araştırma so

Türkiye İstatistik Kurumu Zonguldak Bölge Müdürlüğü, Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması üzerine hazırlanan istatistik bilgileri açıkladı.

Konuya ilişkin TÜİK Bölge Müdürlüğü’nden yapılan yazılı açıklama şu şekilde:

“Araştırma sonuçlarına göre 10 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin İnternete erişim oranı 2014 yılında %89,9 oldu. Bu oran, 2013 yılında %90,8’di. Çalışan sayısı büyüklük gruplarına göre İnternet erişim oranları ise; 10-49 çalışanı olan girişimlerde %88,5 iken, 50-249 çalışanı olan girişimlerde %96,1, 250 ve üzeri çalışanı olan girişimlerde ise %98,7 oldu. Bilgisayar kullanım oranı 2014 yılında 10 ve daha fazla çalışanı olan girişimler için %94,4 iken 2013 yılında %92 idi.

 

Girişimlerin %27,7’si sosyal medyayı kullandı

 

Araştırma sonuçlarına göre 10 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin %27,7’si 2014 yılında müşteriler, iş ortakları, tedarikçiler vb. ile bilgi paylaşımı için sosyal medya uygulamalarını kullandı. Bu oran 2013 yılında %26,7 idi. Sosyal ağlar, %94,2 ile sosyal medya uygulamalarını kullanan girişimlerin en çok tercih ettiği sosyal medya uygulaması oldu.

 

Web sayfasına sahip girişimlerin oranı %56,6 oldu

 

Girişimlerin %56,6’sı 2014 yılında web sayfasına sahip iken, bu oran bir önceki yıl %53,8’di. Web sayfası sahiplik oranı %87,3 ile en yüksek 250 ve üzeri çalışanı olan girişimlerde iken, bunu %73,5 ile 50-249 çalışanı olan girişimler ve %52,3 ile 10-49 çalışanı olan girişimler takip etti.

 

Girişimlerin %89,9’u genişbant bağlantı kullandı

 

Girişimlerin %89,9’u 2014 yılında İnternete erişimde genişbant bağlantı kullandı. DSL bağlantı (ADSL, VDSL vb.) %86,3 ile İnternete erişimde en çok kullanılan genişbant bağlantı tipi oldu. Mobil genişbant bağlantı ise girişimlerin %47,9’u tarafından kullanıldı.

 

İnternet kullanan girişimlerin abone oldukları İnternet bağlantı hızları dikkate alındığında, %57,4’ü 10 Mbit/s altında, %27,3’ü 10-99 Mbit/s hız aralığında ve %15,2’si ise 100 Mbit/s ve üzeri hızda İnternet kullandı. İnternet bağlantı hızları girişimin büyüklüğü ile artmaktadır.

 

Girişimlerin %8,6’sı online satış yaptı

 

Girişimlerin %8,6’sı 2013 yılında İnternet (web siteleri, online mağazalar) üzerinden ve/veya Elektronik Veri Alışverişi (EDI) üzerinden mal/hizmet siparişi aldı/satış yaptı. Çalışan sayısı büyüklük gruplarına göre bu oran 250 ve üzeri çalışanı olan girişimlerde %17,7 iken, 50-249 çalışanı olan girişimlerde %9,3 ve 10-49 çalışanı olan girişimlerde ise %8,1’dir.

 

Kamu kurum ve kuruluşlarıyla iletişimde İnternet kullanma oranı %79,3 oldu

 

Girişimlerin kamu kurum ve kuruluşları ile iletişimde İnternet kullanma oranı 2013 yılında %79,3 oldu. Kamu kurum ve kuruluşlarıyla iletişimde İnterneti kullanan girişimler, %88,4 ile kamu kuruluşlarının web sayfasından bilgi almak, %69 ile kamu kuruluşlarının web sayfasından form almak/indirmek, %64,2 ile web üzerinden resmi formları doldurmak, %58,7 ile KDV beyannamesi vermek ve %62 ile SGK beyanları vermek için İnterneti kullandı.”

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.