Zonguldak  Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü yazılı bir açıklama yaparak, Çevre ve Şehircilik  Bakanlığının vatandaşla birebir iletişim kurabilmek ve sorunlara kaynağında acil müdahalede bulunmak için Ocak ayında faaliyete geçirdiği "Alo 181" çağrı merkezi, Trabzon'dan 81 ile 7 gün 24 saat çalışarak hizmet verdiğini bildirdi.

Açıklama şöyle:

Alo 181 çağrı merkezi, çevreyle ilgili hizmet veren dünyada ilk, Türkiye'de de tek çağrı merkezi durumunda. Merkezde, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının mevzuatı ile ilgili her türlü konuda vatandaşların sorulan yanıtlanıyor.

Kurulduğu günden bu yana 250 binden fazla çağrı alan merkezde, günde ortalama bin çağrıya cevap veriliyor. Gelen çağrıların yüzde 51 'i kentsel dönüşüm, yüzde 20'si çevre etki değerlendirme (ÇED), yüzde 18'i çevre yönetimi, çevre, hava. toprak kirliliği, radyoaktif atıklar, yüzde 1 l'i ise diğer konuları içeriyor.

Proje yöneticisi Mahmut Cenap Beşikçi yaptığı açıklamada, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının yaşanabilir çevre ve marka şehir misyonuna yönelik 181 çevre ve şehircilik hattını kurduğunu söyledi.

Çağrı merkezine gelen çağrıları kayıt altına aldıklarını, bazen alanları dışında da soruyla karşılaştıklarını dile getiren Beşikçi, "Bizi ilgilendiren soruları hemen yanıtlıyoruz. Eğer cevap verilemeyecek bir çağrı ya da şikayetse bunları kayıt altına alıp ilgili mercilere bildiriyoruz. Aynı zamanda geri dönüş kanallarımızdan da vatandaşlarımıza, kendi isteklerine bağlı olarak mail, telefon gibi yollarla 15 gün içersinde dönüş yapıyoruz. Böylece çağrılara yaptığımız dönüşlerle yüzde 98,4 memnuniyet oranı sağladık" dedi.