Alaplı ile Düzce arasında yapılan dokuz tünel ile trafik bir hayli rahatlamışken, bisiklet sporu yapanlar şikayetlerini nereye bildireceklerini bilmiyorlar.

Şöyle ki; bu tünellerin içindeki mazgalların bisikletçiler için tehlike oluşturduğuna dikkat  çeken bisikletçiler, olası kaza veya kazalara karşı önlem alınması konusunda karayolları yetkililerini uyararak “bizi de düşünün, bizim de can güvenliğimiz önemli” mesajı veriyorlar.

 

Bu konuda gazetemize ‘Ereğli Bisiklet Sevenler Derneği’nden gönderilen mesajı   aynen paylaşıyoruz:

 

Tünellerdeki Tehlike Bölünmüş yolların Türkiye’de ve yaşadığımız şehir Ereğli’de hizmete açılması ulaşım açısında son derece kolaylıklar sağlamış beraberinde yakıt tasarrufu yada bakım onarım maliyetlerinde çok ciddi tasarruflar sağlamıştır.

 

Son yıllarda Ereğli’yi İstanbul yada Ankara’ya bağlayan sahil yolunda 9 adet tünel yapıldığını gidiş istikametinde bu tünellere girilmediğini ama dönüş istikametinde mutlaka bu tünellerin kullanılması gerekmekte ikinci bir alternatif yol bulunmamaktadır.

 

Tüneller elektrik elektronik olarak son sistem yapılmış olup uyarı ve ikaz levhaları hız levhaları kameralar ve kapalı devre ses sistemi ile donatılmış kuralların ihlal edilmemesi yönünde amirlikçe sürekli ikazlar yapılmaktadır.

 

Ereğli bisiklet sporunda Türkiye’nin en önce gelen yerleşim merkezidir ve 2013 Cumhurbaşkanlığı Yarışması birincisi Ereğli’den Mustafa Sayar’dır.

 

Bisikletçiler şehir merkezinde bisiklet ile görülmektedirler özellikle hafta sonları şehir dışına çıkan bisikletçiler doğal olarak masmavi bir deniz ve yemyeşil doğa örtüsüne sahip Akçakoca sahil bandında gidiş geliş 100 km hedeflemektedirler.

 

Gidiş esnasında tünele girilmemekte ama dönüş esnasında ikinci bir alternatif yol bulunmayan parkurda 9 adet tünelden geçerek Ereğli’ye dönme zorunluluğu oluşmaktadır.

 

Karayolları mevzuatına göre tünellere yaya, atlı, at arabalı, motosikletli yada bisikletli araçların girmesi uygun bulunmamaktadır ama bu kuralı uygulamak imkansız olmaktadır.

 

Tünel elektrik elektronik her şey düşünülerek yapılmış olmasına rağmen yaya, atlı, motosikletli yada bisikletli geçişler için son derece tehlike oluşturmaktadır.

 

Geçen sene yurt dışından gelen bir bisikletçi bu tünellerde kaza yapmış .

 

Yağmur giderleri için yerleştirilen ızgaralar bisiklet geçişlerine uygun bulunmamaktadır oldukça geniş bırakılan aralıklara bisiklet tekerleği düşmekte sıkışmakta ve bisikletçinin tünel içinde düşmesine sebep olmaktadır.

 

Bu sebeple mevcut yağmur ızgaralarının bisiklet geçişlerine uygun olan yenileri ile değiştirilmesi can güvenliği açısından zorunludur. Ulaştırma bakanlığı, karayolları yada ilgili diğer kuruluşlar bu ızgaraların değiştirilmesi için gereğini yapmalıdır.