Kdz. Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, Yapılan hizmetlerin önünün kesilmek istendiğini belirterek, “Bizim belediyenin borcu yok, harcı yok. Kredi alıp, ilave çalışma yapmak için uğraşıyoruz. Belediye meclisinde krediye ret verip, Posbıyık’ı mağdur etmek istiyorlar. Beni mağdur etmiyorlar, Bizim hizmet yapacağımız insanları mağdur ediyorlar. Böyle siyasete olmaz, halka karşı yapılan siyaseti kınıyorum” dedi.

Posbıyık, Korubaşı mahallesi sakinleri ile kahvaltılı toplantıda bir araya geldi. Beraberinde Belediye Başkan Yardımcıları  Özkan Özyağcı, Nezih Anıl, Kdz.  Ereğli Muhtarlar Derneği Başkanı Şakir Başol ve daire müdürleri ile birlikte  Korubaşı Mahallesi Muhtarı Tacettin Kunul ve mahalle halkı tarafından düzenlenen kahvaltı teşekkür toplantısına katılan Başkan Posbıyık çocuklara da çeşitli hediyeler takdim etti.

Kdz. Ereğli’de ilave yatırım yapmak için çalıştıklarını da ifade eden Posbıyık, şöyle konuştu:

“Bütün daire müdürlerimiz, başkan yardımcılarımız muhtarlardan gelen  talepleri emir kabul ediyor. Bana bile sormadan gereğini yerine getiriyorlar. Çünkü benim talimatım bu yönde.  Hep birlikte elimizden gelen tüm gayreti gösterip mutlu etmeye çalışıyoruz.  Çalışmalara son sürat devam ediyoruz. Tüm mahallerimize her türlü çalışmayı yapıyoruz.  Bugün kent merkezinde ne varsa aynı işlemi orada yapıyoruz.  Siyaset önemli değil. Bizim biçin hizmet önemli.  Burada yaşanan insanların mutlu olmasını istiyoruz. O nedenle gücümüzle çalışıyoruz. En büyük desteğimiz Ereğli’de yaşanlar insanlardan aldığımız destek. Bu desteklerle çok iyi bir şekilde yolumuza devam ediyoruz. Tabi zaman zaman siyaset bu işin içersine çekiliyor. Belediye meclisinde bazı sıkıntılar oluyor. Ancak biz bu sene çalışmalara başladığımızda planlarımızı yaptık. Ereğli’de asfaltsız yol kalmasın diye yola çıktık. Bütçemizi hazırladık. Emniyet müdürlüğü binasının yanındaki yeri satıp 13 Milyon para alacaktık. Belediye meclisinde buna karşı çıkıldı. Satış iptal ettik.  Duyumlarıma göre şimdi de bu sene planladığımız hizmetlerin yapılması için meclisten istediğimiz 8 milyonluk kredi yetkisine karşı çıkıyorlar. Saygı duyarız. Bütçemiz yeterli yalnız 8 milyon TL’lik kredi çıkmazsa çarşı içindeki dükkanların üzerini kapatacaktık.  Belen ve Kışla sanayisinin alt yapısını yaptık. 22 Bin ton asfalt dökecektik.  Aynı zamanda Gülüç köprüsünden başlayıp,  Bölecek yolunu bu sene yapacaktık. Yalnız meclisten kredi yetkisi alamazsak, bu hizmetleri yapamayacağız demektir.  Bizim belediyenin borcu yok, harcı yok. İlave çalışma yapmak için uğraşıyoruz. Halil Posbıyık’ı mağdur etmek istiyorlar. Beni mağdur etmiyorlar, Bizim hizmet yapacağımı insanları mağdur ediyor. Bu kararımıza hayır dedikleri takdirde bu 4 kalem işi bu sene bırakacağız. Seneye yapacağız”

Belediye olarak müthiş bir çalışma içerisinde olduklarını belirten Posbıyık sözlerini şöyle tamamladı:

Müthiş bir çalışmanın içersindeyiz. Kestaneci Köyünde 22 dönüm orman arazisinde havuzlu, hayvanat bahçeli,  mangalları yapacağız. Çarşının içersinde sahil köprüsü 895 Bin TL’ye mal oluyor. Göztepe’yi hizmete açacağız.  Herkes oraya çıkacak. Bakanlıktan memurlar gelirse,  kısa sürede yolları yapacağız. Göztepe’de güzel şeyler yapacağız. Cumhuriyet Halk Evleri yapıyoruz. Solak yol ayrımına sahalar yapıyoruz. Sahile koşu ve bisiklet yolu yapmaya devam edeceğiz.  Hamzafakıhlı’da, Bölücek’te alt yapı çalışmaları hızlı bir şekilde yapıyoruz. İhaleleri yapıyorum. Son sürat çalışmalarımız devam ediyor.”

Belediye bütçesi ile ilgili bilgile veren Posbıyık, “ Bu hizmetlerde hiçbir aksa olmayacak. 4 kalem hizmet olayı bir dahaki senenin planında atacağız. Bütçede belediye aslanlar gibi ayakta 2009 yılında bütçenin yüzde 60 borçluydu.  35 Trilyondu. Bu borçların hepsini ödedim.  Şimdi yüzde 17 miktarında borcumuz var. Pazaryerini yapıyoruz. Terminali yapıyorum. Bir süre hizmet yapıyoruz. Asfaltlar parke yollar istinat duvarlarını saymıyorum. Enterasandır.2009 yılında da bu arkadaşlarla vardı. Bütçenin yüzde 60 borçlu olmasına rağmen, kredisi onayını o zaman veriyorlardı şimdi vermiyorlar. Bana bir şey yapamazlar, çarşı esnafına yapamazlar. Böyle siyasete lanet okuyorum. Halka karşı yapılan siyaseti kınıyorum” diye konuştu.

Korubaşı Mahallesi Muhtarı Tacettin Kunul, da Belediye Başkanı Halil Posbıyık’a şimdiye kadar verdiği ve bundan sonrada yapacağı destekler için teşekkür etti.

Kdz. Ereğli Muhtarla Derneği Başkanı Şakir Başol’da Kdz. Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık’ın tüm muhtarlara destek verdiğini belirterek, muhtarlar olarak Posbıyık’ın her zaman yanında olduklarını söyledi.