Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanı Halit Tekin, Tüketici Sorunları Hakem Heyetine bankalardan alınan kredi dosya masrafının geriye ödenmesi için 7 ayda, başvuran Bin tüketiciden 950’si parasını geri almaya hak kazandığını bildirdi.

Tekin, gazetecilere yaptığı açıklamada, Tüketici Koruma Derneği olarak 7 aydır İlçe merkezi ve köylerde bankalardan alınan kredi dosya masrafının geriye ödenmesi konusunda tüketicileri bilgilendirdiklerini söyledi.

Ayda ortalama 150 dosya’yı incelediklerini ifade eden Tekin, şunları söyledi:

 

“Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanlığı olarak 7 ay önce İlçe merkezi ve gittiğimiz köylerde ve sokakta gördüğümüz insanlara bankalardan alınan kredi dosya masrafının geriye ödenmesi konusunda bilgiler vererek neler yapılması gerektiğini anlattık. Bankalardan kredi çeken tüketiciler, Derneğimize gelerek dosya masrafları konusunda müracaatta bulunmaya başladı. Her gecen gün sayı artarak devam etti.  Eskiden Bankadan dosya masrafını geriye alabilmek için vatandaşımız önce bankaya gitmek sorunda kalıyordu. Şimdi direk Tüketici Koruma Derneği ve Tüketici hakem heyetlerine giderek başvuru da bulunabiliyorlar. 7 ayda Bin tüketici hakem heyetine başvuru da bulundu. 950 tüketici parasını geri almaya hak kazandı. Her gün 30 civarında dosya geliyor. Gelen dosyaları tek, tek inceleyerek ayda 2 kez toplanan Tüketici Hakem Heyeti tarafından inceleniyor.” (Haber Cem Sürmeneli)