Tüketici Hakları Derneği Zonguldak Şube Başkanı Ali Topaloğlu, Yargıtay’ın banka kredi kartı aidatlarıyla ilgili önceki kararlarından farklı olarak olumsuz karar verdiğini açıkladı. Dernek binasında basın açıklaması yapan Başkan Topaloğlu’na, 2’nci Başkanı Osman Bekaroğlu da eşlik etti.

“Tüketici Mahkemesi” sıfatıyla bu davalara bakan mahkemelerin bazılarının bu kararlara uyarak, Tüketici Sorunları Hakem Heyeti kararlarını iptal ettiğini ifade eden Topaloğlu, “Tüketicilerin hak arama yollarını tıkanıyor. Yoksul ve dar gelirli tüketiciler mağdur ediliyor. 200-300 lira alacak olan tüketiciler bundan mahrum bırakıldıkları gibi üstüne üstlük birde 500 TL civarında yargı gideri ödemek zorunda bırakılıyor” dedi.

Topaloğlu, bilirkişilerin tüketicilerin haklarını ve sözleşmelerini bilmediklerini ileri sürerek, şunları söyledi:

“Bilindiği gibi gerek 4077 sayılı Tüketici Yasası, gerekse de yeni çıkarılan 6502 sayılı yasa tüketicilere geniş bir alanda hak arama yolları açmıştır. Bu hakkın kullanılması ne yazık ki, özellikle bankalar tarafından engellenmeye çalışılmış, gerek tüketicilerin dirençli tavrı, gerekse de tüketici örgütlerinin çabası sonucunda tüketicilerin haklarını almalarıyla sonuçlanmıştır. Özellikle bankaların tüketicilerden almış olduğu banka kredi kart aidatlarıyla ilgili Yargıtay’ın önceki kararlarından farklı olarak olumsuz karar vermesi ve yerelde Tüketici Mahkemesi sıfatıyla bu davalara bakan mahkemelerin bazılarının bu kararlara uyarak, Tüketici Sorunları Hakem Heyeti kararlarına iptal etmesi tüketicilerin hak arama yollarını tıkıyor. Yoksul ve dar gelirli tüketiciler mağdur ediliyor. 200-300 lira alacak olan tüketiciler bundan mahrum bırakıldıkları gibi üstüne üstlük birde 500 TL civarında yargı gideri ödemek zorunda bırakılıyor. Bu durumu kabul etmek mümkün değildir. Sadece bankaların ticareti açısından bakılarak verilen bu kararlar eksik kararlardır. Ayrıca böylesine konular için bilirkişi atanması ve atanan bilirkişilerin eski bankacı olması manidardır. Çünkü bu bilirkişiler, olaya bankacı gözüyle bakıyor, Tüketici Yasası’nı ve sözleşmeleri dikkate almıyorlar. Tüketici Yasası, ‘sözleşmede açıkça yazılmayan hiçbir şart sonradan tüketicinin aleyhine değiştirilemez’ demekte ve ‘tüketiciyle müzakere edilmeden tek taraflı olarak hazırlanan sözleşmeler geçerli sözleşme olamaz’ demekte ayrıca sözleşmelerin anlaşılabilir olması ve en az 14 punto büyüklüğünde olması ve bir nüshasının tüketiciye mutlaka verilmesi zorunlu hale getirmişken, sadece bankaların kar ve zararı üzerinden karar verilmesi biz tüketicileri mağdur ediyor. Bu nedenlerle bazı mahkemelerimizin konuyu daha derinlemesine irdeleyerek Hakem Heyetleri kararlarını dikkate alan bir yerden değerlendirilmesini yüce mahkemelerimizden bekliyoruz. Tüketicilerimizin şimdilik banka kart aidatlarıyla ilgili Hakem Heyetlerine başvuru yapmamalarını öneriyoruz. Zonguldak kamuoyuna saygıyla duyururuz.”