Kdz.Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, belediye meclisinin Mayıs ayı oturumunda gündeme ilişkin konularda açıklamalarda bulundu. Kepez yolundaki Bizim Market'de meydana gelen ve korku dolu anların yaşandığı yangın olayından, Erdemir ile sürdürülen son gelişmeler, arazi satışları, belediyenin yaptığı yapmayı planladığı çalışmalara ilişkin detayları ile meclis üyelerine ve kamuoyuna bilgi verdi. Posbıyık'ın açıklamaları şu şekilde:

"GÖZLERİNİZLE GÖRSENİZ İNANAMAZSINIZ"
Yangın korkuttu. Ufak tefek patlamalar oldu, alevler çıktı. Hemen yan tarafında 2 benzin istasyonu vardı. Alevler oraya doğru gitmeye başladı. İnanın, gözlerinizle görmeseniz inanamazsınız, itfaiye erlerimiz müthiş bir mücadele gösterdi. Anında oradaki ağaçları kestiler, sıçrama yapmasın diye. Müthiş bir olaydı. Bütün bölge itfaiyeleri yardıma geldi. Başta Erdemir olmak üzere Kozlu, Zonguldak, Alaplı, tüm çevre belediyelerine şükranlarımı sunuyorum. Çevreden gelen itfaiye erlerinin yaptığı büyük hizmet için teşekkür ediyoruz.

"BİR TAKIM YANLIŞ ANLAMALAR OLDU"
Erdemir bizim, ülke, dünya için önemli. Erdemir'e her türlü yardımı yapmaya devam ediyoruz. Bir ara bir takım yanlış anlamalar oldu, onları düzeltmeye çalışıyoruz şuanda. Erdemir'den pek tabiki taleplerimiz de oluyor. Hava kirliliğinin en aza indirilmesini, sosyal yatırımlar yapmasını istiyoruz. Kızmamızın, celallenmemizin tek nedeni bu, Ereğli halkının menfaatlerini korumaya çalışıyoruz. Görüşmeler müspet hale gelmeye başladı. Erdemir'in içerisinde numaratajı yaptık. 1 Ay boyunca ekiplerimiz tüm Erdemir'in içerisindeki binalarının numaratajını çıkarttılar. Bütün binaların nüfus kağıdı elimizde. Yeter ki Erdemir büyüsün, kapasitesini ve istihdamını arttırsın, bu bizim için en büyük dileğimiz. Erdemir'den sadece yasal haklarımızı almayı düşündüğümüzü ifade ettik ve anlaştık, iki koldan da çalışma yapıyoruz.

ARAZİLERİN SATIŞI KONUSUNDA ANLAŞMA SAĞLANDI
Fabrikanın içerisinde bulunan arsalarımız var. Onların imar durumlarında değişiklik yapacaklar. Onlar bize yazı yazacaklar, onların satışı için anlaşma yaptık. Bağlık Lojmanları'nda bir yerleri var. Bu konuda da anlaştık ancak kendilerine söyledik, acık ihale ila satılacak dedik. Herhangi bir müteahhit de alabilir siz parayı fazla verirseniz siz alırsınız dedik. Çok katlı inşaat yapılabilir. Bu bizim uhdemizde değil, kabul ettiler, yasa bunu gerektiriyor. Herhangi bir arsayı satalım da belediyeye gelir temin edelim değil, Erdemir ile yürüttüğümüz büyük projelerin tam açıklama yapamıyorum, kent meydanı gibi projelerin gerçekleşmesi noktasında yaptığımız anlaşmalardan biri. Diğer koldan da haklarımızı almak üzere hayalimiz olan kent meydanını halletmek noktasında çalışmalarımız var. Belediye meclis üyelerine tarihi bir görev düşüyor.

35 BİN KİŞİYE SICAK AŞ
Vatandaşlarımız çok büyük sıkıntılar çektiler. Özellikle genç insanlar, günü birlik çalışanlar, işsiz kalan, maaşı olmayan ama onurlu oldukları için utanan, bir yerden bir şey isteyemeyen insanlara ulaşmak istedik. Onlar bize gelmeye başladı. Yaklaşık 35 bin kişiye sıcak aş dağıttık. 5 bine yakın koli dağıttık. Ramazandan sonra koli dağıtmaya devam edeceğiz. Halk evlerinde koli dağıtılıyor, talimat verdim. Oraya kadar geleni sorgulamayın, buraya kadar geldi ise ihtiyacı var demektir. Bizi kandırdığını sanıyorsa bizi değil kendisini kandırıyordur. Geleni asla geri çevirmedik. Burada en büyük teşekkür Allah razı olsun Ereğli'deki işadamları bize büyük destek verdiler. Bu yardımları aynı şekilde devam ettireceğiz. Kadir gecesinde hava yağmurluydu. 7 Tepeden 20 noktaya kurduğumuz hoparlörlerle İlçe Müftülüğünün de destekleri ile Kur'an-ı Kerim, mevlit okuttuk. Ereğli'nin dağları taşları Allah Allah diye inledi, bu bizleri mutlu etti. Arefe günü mezarlıkta Kur'an okuttuk. Belediyenin kurduğu Sevgi Barış Dostluk televizyonu ile her konutun içerisine girmeye başladık.

40 BİN LİRA ÖDEME
Askıda fatura uygulaması yapıldı. Buraya 40 bin lira civarında para geldi, halen de gelmeye devam ediyor. Su parasını ödeyemeyenlerin paraları ödeniyor. Parasını ödeyemeyen paranın nasıl ödendiğini kim tarafından ödendiğini bilmiyor. Belediyeye yardım yapan da kim için yaptığın da bilmiyorum. Verenin ve alanın bilinmediği bir uygulama.

SAHİLE YENİ DOLGU ALANI, YÜRÜYÜŞ YERLERİ VE CAMİ YAPILIYOR
Sahildeki dolgu alanlarının yapılması için ihaleye çıktık, proje bitmek üzere. Piramet kafenin yanında bir mendirek var. Bozhane'deki büyük fırtınalarda kayıkların alabora olmaması için. Çok seyrek oluyor ama oluyor. Onun üzerine lokantalar falan yapıyoruz. Dolgu biraz daha genişletiliyor, sahile yeni bir yer oluyor. Yürüyüş yolu deniz kenarına doğru alınıyor, projeler hazırlanmış durumda. Aynı zamanda Atatürk Anıtı'nın olduğu yerlerde de deniz dolduruluyor ve bir cami yapılıyor. Bir kez daha söyleyin, Vali ve Kaymakamımız tarafından verilen söz. Siz projesini yaparak meclisten çıkartın gerisi bize ait. Çünkü zaten belediyenin bunu yapması mümkün değil.

PERSONELE 5 BİN LİRA ÖDENECEK
Zaten sıkıntılı dönemden geçiyoruz, tahakkuk, tahsilat yok. Gelirlerimiz iyice düştü. Bunlara rağmen Ereğli Belediyesi her durumda iyi olduğunu söyleyebilirim. Batı Karadeniz'de bizim kadar sağlam belediye yok. İşçilerine, memuruna zam yapan, ikramiyesini, maaşını zamanından önce ödeyen, en son taşeron işçilerimize yaptığımız zammı biliyorsunuz. Taşeron işçileri Mayıs'ın 25'inde sanırım 5'er bin lira promosyon parası alacak. Çok şükür, bir sıkıntımız yok.

KÜLTÜR BİNASI
Eski belediye binasının yanı Kültür Binası yapacağımız yerin herşeyi bitmiş durumda. Yarın ihaleye de verebiliriz. İller Bankası'ndan bir kredi talebinde bulunduk, bu kredinin çıkmasını bekliyoruz. Çıkmazsa da kredi kendi imkanlarımız ile yapacağız. Dolayısıyla o hazır vaziyette.

GÖZTEPEYE TELEFERİK
Göztepe'ye teleferik için çalışmalarımız devam ediyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden ekibi davet ettik. Bu hazırlıkların hepsi yapılmış vaziyette, proje aşamasında. Proje aşamasından sonra Karabük Koruma Kurulu'na gidecek, oradan Çevre Bakanlığı'na gidecek. Gelişmeleri izleyeceğiz.

KREŞ, SAKİNDERE PROJESİ
Erdemir İlkokulu'nun karşısındaki Erdemir'den bize kalan 5 dönümlük alana kreş yapacağız. Bunun projelerini İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden geldi. Kendimize uyacak şekilde projelerini hazırlıyoruz. Sakindere projemiz var. Sakindere'yi yapacağımız iş çok önemli, trafik konusunda. Eskiden viyadük diyorduk. Sakindere'nin üzeri kapatılacak. Bunun ihalesini yaptık. Hemen bugün yarın başlayacaklar. Sakindere'den o bölgeye trafiği yayacağız.

PLAJ TESİSLERİ
Barış Plajını'nı şimdi görseniz tanıyamazsınız. Yan taraftaki tüm engelleri kaldırdık. Bu bölge tamamen büyük bir plaj haline geldi. Çok da güzel bir görüntü meydana çıktı. Barakalar falan yıkıldı. Oranın havuz ihalesini verdik. Aqua parkının ihalesi de yapılıyor. Hemen yanına yeri de hazırlandı kum voleybolu için saha yapıyoruz. Amacımız burayı kış sporlarına da hazırlamak. Müthiş bir parkur var. Aynı zamanda üst taraftaki düzlüklere de bir çalışma yapıyoruz, gençlerin spor yapabilmesi için. Aletler var onlar için araştırmalar yapılıyor. Ayrıca Sevgi Plajı'nın köprüden itibaren olan kısmı maalesef kötü kullanılıyor. Orada her türlü rezillikler oluyor. Bize burayı vermeye teklif etti Kaymakamlık, buradaki düzenin sağlanması için. Biz de tamam dedik. Burası bize pahalıya patlıyor dedik, yazı yazıldı verilmesi noktasında. İl Çevre Müdürlüğü'nden geçti, Bakanlıkta onay bekliyor. Buranın etrafını da etrafını tellerle çevirip orayı da Karadeniz'in en uzun en muhteşem kumlu proje hazırlıyoruz, müthiş bir yer olacak.

OYUNCAK EVİ, AKM, KAFE, 40 BİN FİDE
Oyuncak evi büyük bir proje, her yerden ilgi var. AKM bitirildi. Sinema salonu olarak kullanılan alanın koltukları alınacak. AKM pandemi bittiği an faaliyetlerine başlayacak. İlk etapta büyük bir kitap fuarını açmayı planlıyoruz. Kaynarca konutlarında bir kafe yaptık. Onun önünde de park alanı var, orayı da değerlendireceğiz. Pandemiden dolayı ihaleye çıkmadık. Erdemir Genel Müdürlüğü yanındaki restoran devam ediyor. Ata tohumunda ikinci yılına girdik. Başarılı olmaya başladık. 40 bin aileye çeşitli fideleri evlerine teslim ettik. İstinat, parke, sıcak asfalt 10 bin ton, serpme asfalt 100 bin metrekare bunların ihaleli yapım çalışmaları devam ediyor. Bazıları da bitti. Şehit Mezarlığı yapmak için kararı aldık. Ereğli'nin en büyük eksikliklerinden biri. Ereğli'deki bir ilçede şehit mezarlığı olması lazım. Müthiş bir proje elimizde. "