İSTANBUL (AA) - MEHMET SELÇUK GÜÇLÜ - Huawei, 2026'da 'mobil ofis' ve 'sağlık koçluğu' odaklı vizyonuyla hizmet vermeye devam edecek.

Tüketici elektroniği pazarının önemli aktörlerinden Huawei, giyilebilir teknolojiyi veri toplayan pasif bir 'monitör' olmaktan çıkarıp, kullanıcıya aksiyon aldırabilen proaktif bir 'sağlık danışmanına' dönüştürme hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor.

Markanın temel motivasyonu, nabız ve adım saymanın ötesine geçerek, kronik hastalık yönetimi ve zihinsel esenlik gibi karmaşık süreçleri tıbbi düzeyde hassasiyetle son kullanıcının bileğine indirmek olarak öne çıkıyor.

Şirketin, Çin ve Finlandiya'da kurulan 'Huawei Health Lab' yatırımları, markanın 'donanım üreticisi' kimliğinin yanı sıra 'küresel sağlık göstergesi algoritmalarını yazan veri şirketi' olma vizyonuna da katkı sağlıyor

- 'Giyilebilir teknolojilerde yaşanan dönüşümün merkezinde 'sağlık takibi ciddiyeti' var'

Huawei Türkiye Tüketici Elektroniği Grubu Marka Pazarlama Direktörü Mustafa Can Akbaş, 2025'te Türkiye tüketici elektroniği pazarındaki değişimleri, giyilebilir teknolojideki yeni eğilimleri ve tablet pazarındaki agresif büyüme rakamlarını AA muhabirine değerlendirdi.

Bu yılı Huawei Türkiye açısından 'liderliğin perçinlendiği bir yıl' olarak tanımlayan Akbaş, özellikle giyilebilir teknolojiler alanında hem küresel ölçekte hem de Türkiye pazarında son bir yıldır her çeyrekte pazar lideri olma başarısını gösterdiklerini vurguladı.

Akbaş, Türk tüketicisinin teknolojiye yaklaşımında belirgin bir 'işlevsel estetik' arayışının öne çıktığını, kullanıcıların artık sadece teknik veri sunan cihazlar değil, yaşam tarzlarına uyum sağlayan tasarım odaklı teknolojiler talep ettiğini söyledi.

Giyilebilir teknolojilerde yaşanan dönüşümün merkezinde 'sağlık takibi ciddiyetinin' yer aldığını, tüketicilerin basit adım sayar fonksiyonlarının ötesine geçerek, klinik düzeyde doğruluk sunan sağlık asistanlarına yöneldiğini vurgulayan Akbaş, şöyle devam etti:

'Giyilebilir teknolojilerde çok net bir dönüşüm yaşandı. Tüketiciler artık bileklerinde bir aksesuar değil, bir sağlık koçu taşıyor. Bu değişimi yönetmemizde Watch D2, Watch GT 6 serisi ve Watch Fit 4 serisi kilit rol oynadı. Özellikle Watch D2 ile sunduğumuz tansiyon ölçümü gibi ileri seviye özellikler ve GT 6 serisinin şıklığı, kullanıcının bu cihazları kolundan hiç çıkarmamasını sağladı. Artık giyilebilir teknoloji, opsiyonel bir aksesuardan ziyade, günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Huawei olarak giyilebilir teknolojiler kategorisinde Türkiye'de son 3 yıldır kesintisiz pazar lideriyiz ve en yakın rakibimizle aramızdaki farkı 'açık ara' olarak tanımlayabileceğimiz bir seviyede koruyoruz.'

- '2026'da sektörde 'mobil ofis' kavramının bir standart haline gelmesini bekliyoruz'

Akbaş, mobil pazardaki rekabetin 2025'te donanım özelliklerinin ötesine geçerek 'ekosistem verimliliği' ve 'form faktörü' üzerine yoğunlaştığını ifade ederek, Huawei'nin stratejisini tüketiciye dizüstü bilgisayar taşıma zorunluluğunu unutturmak üzerine kurduklarını dile getirdi.

ARNİAD ailesi Arnavut öğrencilerle buluştu
ARNİAD ailesi Arnavut öğrencilerle buluştu
İçeriği Görüntüle

Tabletlerin birer 'içerik tüketim' cihazından çıkıp, dizüstü bilgisayarların yerini alan güçlü üretim istasyonlarına dönüştüğü bir yılı geride bıraktıklarını anlatan Akbaş, satış rakamlarına ilişkin şu bilgileri verdi:

'Tablet tarafında özellikle MatePad 12X ve MatePad Pro 13.2 modellerimizle rekabette ayrıştık. Hem öğrencilere hem de profesyonellere yönelik, klavye ve kalem desteğiyle neredeyse laptop kullanımının önüne geçen bu cihazlar, pazarın dinamiklerini değiştirdi. Bu stratejimizin karşılığını, geçen yılın aynı dönemine kıyasla tablet satışlarında 2 katından fazla artış yakalayarak aldık. MatePad 11.5 modeli özelinde yüzde 280'lik bir satış büyüme oranı elde edildi. MatePad 12X kampanyası ise Türkiye pazarındaki satışlara doğrudan etki ederek yüzde 200 oranında artış sağladı. Ekim ayı sonu itibarıyla tablet kategorisi satış rakamlarında yüzde 60'lık bir artış görmekteyiz. Bu büyüme ivmesini artırarak sürdüreceğiz.'

Akbaş, 2026'da sektörde 'mobil ofis' kavramının bir standart haline gelmesini beklediklerini ifade etti.

Tabletlerin bilgisayar pazarından daha fazla pay alacağı bir döneme girildiğini, Huawei'nin MatePad serisindeki bilgisayar düzeyinde yazılım deneyimi ve donanım gücüyle bu değişime hazır olduğunu dile getiren Akbaş, 2026 hedeflerine ilişkin şunları kaydetti:

'Giyilebilir teknolojilerde ise sağlık takibinin, tansiyon ve damar sertliği gibi alanlarda daha da derinleştiği bir dönem olacak. 2026 hedefimiz, rakamsal büyümenin ötesinde, Türkiye'deki açık ara lider konumumuzu giyilebilir teknolojilerde sürdürmek ve tablet pazarında dizüstü bilgisayara en güçlü alternatifi sunan marka algısını tepe noktaya taşımak.'

Kaynak: AA