MESELE BİZDE NİYE YOK?

Rize-Artvin Havaalanı açılışa hazırmış.

Ne güzel.

Ereğli’den uçağa bineceksin ve tık Rize’desin. Oradan ister Artvin’e, istersen de Trabzon’a  git.

Oh ne rahat!

Veya Ereğli’den uçağa bindin Trabzon’a indin.  Peki Giresun-Ordu havaalanı ile arada kaç km var dersiniz?

157 buçuk kilometre.

Giresun-Ordu havaalanında indin, 157 buçuk km sonra Trabzon havaalanındasın  Orada canın sıkıldı ve  “hadi gideyim çay içmeye” dedin.  Atla oradan da uçağa  Rize-Artvin havaalanındasın. Trabzon Rize arası ne ki? Sadece 74 kilometrecik.

İç abi çayını şimdi.

Mis!

Yaklaşık 230 kilometre arasında 3 tane havaalanı.

Lüks hayat budur.

Hele o spor tesislerini de görünce Doğu Karadeniz’e yapılan yatırımları kıskanıyorum arkadaş.

Oraya niye yapıldı değil mesele.

Mesele “niye bizde yok” meselesi.

Konu işte bu.

**

Kdz. Ereğli ağır sanayi kenti. Demir çelik var, kömür var, Tat Metal Var, Özdemir Boru Var, Çınar Boru var, dev gibi limanı var… Her şeye rağmen bir çok şeyi var da…

O yok !

O dediğim, Ereğli’nin bu dinamik gücünü savunacak, anlatacak, kapı kapı dolaşıp “biz demiryolu istiyoruz, biz havaalanı istiyoruz” diyecek bir ‘akıl’ yok.

İnanın 1990 yılı yıllardaki Ereğli’nin Karadeniz Ekonomik İşbirliği Çerçevesinde “Pilot Bölge” olmasını dile getiren ve bu isteği her platformda anlatacak heyecanı da yok.

O yıllarda kısa zamanda 250 bin nüfusa ulaşacak olan Ereğli’de, hızla asa üretiminin sağlanması ve Zonguldak’ın da Delihakkı bölgesine gelebileceği bile  düşünülüp görüş olarak konuşulabiliyordu.

Neydi o enerji.

Ereğli-Kandilli arasındaki demiryolunun Kozlu’ya bağlanması,  Arifiye-Ereğli arasındaki demiryolu projesinin gerçekleşmesi ile Ereğli’nin hızla büyüyeceği ifade ediliyordu.

Bazılarının “Eeee o havaalanı Erdemir’in idi ve çok küçüktü” diye hafife aldığı o havaalanı bir çok ilde yoktu. Küçüktü tamam. Küçük uçaklar iniyordu tamam. Ama büyütülebilirdi. Daha sonra 50-60 kişilik uçaklar inebilirdi. Olamaz mıydı? Olsa idi Ereğli’de artı değer katmaz mıydı? Allah Allah!

İşte Kocaman’a havaalanı düşüncesi var. Ereğli, Alaplı, Akçakoca, Karasu, Düzce, Bolu ve çevresindeki diğer ilçeleri ekleyin listeye.

Buralarda yaşayanların hava ulaşımını kullanma hakkı yok mu?

Uçağa binip Rize’ye, Antalya’ya, İzmir’e, Ankara’ya ve yurt dışına gidebilmesi için  “Havaalanı istiyoruz” sesi çıkaramaz mı?

Batı Karadeniz Bölgesinin batı yakasına can suyu verir, nefes aldırır, yatırımcısının da hedeflerini büyütür bir öneri ve düşünce.

Gelin bunu bari destekleyin Allah’ınızı severseniz.

Bir konuda bari ortak ses olsun/olalım.

Eğer ki  halen daha mırın kırın ediyorsanız, şunu açıklıkla söyleyeyim ki siz Ereğli’nin çanına ot tıkamakla görevlisiniz.

Ne diyeyim başka?

Ereğli’deki bir panelde konuşan merhum Dünya Gazetesi’nin patronu Nezih Demirkent, “Ereğli ili” dediğinde solanda alkış kopmuştu. Nezih Bey “Dilim sürçmedi, bilerek söyledim. Ereğli hızla büyüyecek ve il olacak” dediğinde nasıl da heyecanmış ve mutlu olmuştuk.

O sözler ve bugün.

Ereğli’mizin gündeminde ne var?

Hey koca Ereğli hay!

Merhum İş insanı Üzeyir Garih’in “Ereğli KEİB Projesi kapsamında  pilot bölge olmalıdır” dediğinde, belediye meclisinden fahri hemşehrilik kararı çıkaran Ereğli.

Çekim merkezi olan Ereğli’den, bugün ise  “oy fasulye iki buçuk lira hem oynasın hem kaynasın” laylomu yapan Ereğli.