Haberi duydunuz mu?

Duymayanlara ben aktarmış olayım.

Şöyle:

“…2012 yılında tamamlanıp hizmete giren Zafer Havaalanı’nda gelmeyen yolcular için devlet, işletmeci şirkete 2012-2021 arasında 52 milyon 829 bin Avro garanti ödemesi yaptı.

Firmaya verilen yolcu garantisi ise 1.6 milyon kişinin yaşadığı Kütahya, Afyon ve Uşak illerinin nüfusu kadar. Zafer Havalimanı için 2021’de iç ve dış hat için 1.3 milyon kişilik yolcu garantisi verildi. Gelen yolcu sayısı 11 bin 132’de kaldı. Eksik kalan yolcu için 6 milyon 938 bin 738 Avro ödendi. Her gün zarar eden havalimanını kurtarmak için Eskişehir Teknik Üniversitesi’ne ait olan Hasan Polatkan Havaalanı’nın kapatılması gündeme geldi. Eskişehir OSB Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli, bu karara tepki gösterdi…” diye devam ediyor.

Kütahya nire Ereğli nire?

Bu haberin bizimle ne ilgisi var diye elbette soran olacak.

Sormalı da!

Açıklamama izin verin lütfen.

Yıllardır aynı konuda, yani Ereğli’de 1992 yılına kadar havaalanı vardı, bir küçük kazadan sonra kapatıldı. Oysa deniz limanın olduğu ve de ağır sanayinin olduğu bir kentte o havaalanı kapatılmamalıydı diye.

İşte o yüzden bizimle ilgili bu haber.

Benim temcit pilavımın dibi tutsa da, bıktırsam da, birileri bir kentin kalkınmasının birinci ve vazgeçilmez şartının ulaşım olduğunu söylemeli.

Söyleyeceğiz.

Ereğli’nin havaalanı kapatıldı, var olan Ereğli-Kandilli demiryolu Kozlu’ya veya Arifiye’ye bağlanması gerekirken söküldü.

Bu nedenle Kütahya’daki havaalanı konusunun bizimle ilgisi var.

Örnek çünkü.

Siz gidin işlemeyecek yerlere havaalanı yapıp durun ve Ereğli’yi hiç görmeyin.

Oysa…

Ereğli’de liman var.

Yanında Düzce, Bolu ve Adapazarı var.

Belki de Bilecikliler yararlanacak Ereğli’deki havaalanından.

Ankara’nın Batı yakası da tercih eder mi bilmiyorum Ereğli’ye ama Erdemir gibi bir dünya devinin bulunduğu ve de Tat Metal, Özdemir Boru, Çınar Boru gibi dev şirketlerin de daha da büyümesi için fırsat olmaz mı Ereğli havaalanı.

Akçakoca turizmine destek vermez mi?

Saymakla bitmeyecek yararı olur bu kadar açık ve net iken, ülkemizin dört bir yanında açılan havaalanlarının kaçı tam kapasite ile çalışıyor ki.

Benim sorguladığım ve bu kentte yaşayan herkesin de açık bir dille masaya yatırması gereken konuların birincisidir havaalanı.

Elbette Saltukova’yı biliyoruz.

Orası da bizim.

Anlatmak istediğim şu, bu ülkede illerde havaalanı yok iken Ereğli’de havaalanı var mıydı?

Vardı!

Şimdi nerede?

Kapandı ve açık cüruf deposu oldu.

Bakın sevgili dostlar daha Ereğli’de helikopter inecek yer yok. Kimse Askeriye ve Erdemir stadını söylemesin. Oralar yasak bölge. İndirmezler, indirmiyorlar.

Ereğli’de konuların en başında demiryolu ve havaalanı gelmeli.

Bu kent havaalanı ve demiryoluna kavuştuğu gün, inanın o gelmeyen yatırımcıları bu kez kovsanız da geri gönderemezsiniz.

Deniz, hava ve demiryolu ulaşımı hayattır.

İşte şimdi o hayat Filyos’ta can buluyor ve dikkatle izleyin bu bölgeyi.

Ve düşünün Ereğli’nin geleceğini.

*

Açık bir soru; Ereğli’de ilçenin ekonomisinin önünü açacak ve yeni yatırımcılar açısından bu bölgenin cazibelerini anlatması gereken kişi ve kurumlar neden demiryolları ve havaalanı konusunda söz etmez.

Sebep?

BİR NOT: Erdemir’in eski Genel Müdürlerinden Kerim Dervişoğlu’nun bizzat bana söylediği bir söz vardır. O yıllarda da bu havaalanı konusunda yazıp çizerken, havaalanı projesi yaptırdığından söz etmiş ve ‘sürprizim var’ demişti. Erdemir’de gerçekten böyle bir proje çalışması yapıldı mı? Yapıldı ise şu anki yönetim kademesinin düşüncesi nedir?

AK Parti’nin önceki İl Genel Meclis üyelerinden Ayhan Taşdelen, daha önce de yazdığım gibi Bülent Ecevit Üniversitesi’nin Alaplı Kocaman bölgesinde denize havaalanı yapılmasıyla ilgili bir çalışma yaptırdığından söz etmişti. Sevgili Taşdelen bilgisini aktardı. Bu bilginin ardından giden kimse oldu mu?