Türkiye seçime gidiyor.
Kafaları karıştırdılar.
Akıllarımız Bulanık!
Tüm partilerden ortak söylem geliyor.
Yeni dönemde,yeni anayasa yapılacak!
Hem de.
Birey odaklı deniliyor.
Bizi bugünlere taşıyan anayasa nasıldı?
Devlet odaklı.
Yani.
Hepinizce malumunuz!.
Bu gün ülkenin geldiği durum ortada!
Şarkılara bakın şarkılara!
Ebru Gündeş'in yürek  parçalayan şarkısına!

"Ben insan değil miyim?
Ben kulun değil miyim?
Tanrım,Dünyaya beni sen attın
Çile çektirdin Derman arattın
Madem unutacaktın
Beni neden yarattın?"

Şarkı insana önce sorgulattırıyor.
Sonra  devam ettiriyor.

"Bende mutlu olmak istemez miydim şu yalancı dünyada
Yüce adalet böyle olur mu tanrı kulunu hiç unutur mu?"

Seçime gidiyoruz.
Ardı yeni bir anayasa!
Nasıl?
İnsan odaklı.
Nasıl birey odaklı!
Kimdir birey?
Araştırdım.

Birey olabilmiş kişi, değer yargılarını akıl süzgecinden geçirebilmiş kişidir.
Toplumun geleneksel değer (başlık parası, kan davası, vb.) yargılarını
olduğu gibi kabul etmez.
Direnir.
Karşı çıkar.
Dönüştürmeye çalışır.
Kendi değer yargılarını oluşturmuştur.
Kendi değer yargılarını taşıyanlarla bir araya gelip sorun çözme
yeteneğini geliştirir.
Etrafımızda birey olabilmiş kaç  insan var?
Siz birey olabildiniz mi?
Düşünceleriniz devrim geçirdi mi?
Dahası!
Yeni anayasayı yapacak olanlar
Değişim dönüşüm yaşamışlar mı?
Değişmeyenlerle ne değişecek?
Sahi!
Bir de AB uyum yasaları var!
Onlar neyin nesi?
Anayasa.
Yeni anayasa!
Uygulanmayacaksa neye yapılırlar?
Seçime gidilirken kafalar karışık!
Ya sizin?