Cumartesi günü çiçek gibiydi hava.
Soğuk günlerin ortasında çiçek gibi bir hava ile sokağa döküldü ilçe halkı da, nefes aldı onca olumsuzluğun ortasında.
Çünkü güne CHP ilçe Başkanının Genel Başkan Kılıçdaroğlunun ziyareti sırasında söylediği imdat çığlıkları sözü damgasını vurmuştu.
İmdat ve çığlık!
Kdz. Ereğlide yaşanan büyük bir ekonomik çöküntünün çığlığı olarak öne çıktı.
Anlamlıydı.
Anlatıma da uygundu.
**
Bu çığlığın ardından bir başka çığlığa dikkat çekmeliyim hemen.
Trafik!
Kdz. Ereğlinin trafiği felç sevgili dostlar.
Kentin her noktası tıkandıkça tıkandı iyice.
Ulaşım hakkı denen kavram her yerinde darbe alırken, nefessizlik aldı başını gidiyor.
Emniyetin önünden İstanbul yol ayrımına kadar çok ayrı bir işkence yaşanıyor. Önde bir otobüs gidiyor ve arkadaki kuyruk umurunda bile değil. Acil işi varmış yokmuş hiç önemli değil. Otobüsçü ördek peşinde. Meydanbaşı istikametine anıt arkasından kalkıyor otobüsler, Yenimahalleye ise Emniyetin oradan. Kulağını tersten gösteren bir durum söz konusu ama, bu çarpıklığa neşter vuracak kimse yok.
Trafik öyle bir hal aldı ki, tüm kaldırımlar otopark.
Ve dükkan önlerinde ise babalar baba gibi duruyor babaca.
Çığlıkların biri de bu!
Öyle bir çığlık ki, desibeli kulakları delip zarına kadar ulaşıp çınlatıyor ama.
Ama işte.
**
Çığlık deyince size bir başka çığlıktan bahsedeyim.
Termik santral konusundaki sessizlik büyük bir çığlık.
Bartın ve Sinoptaki termik santral karşıtları tüm fırsatları seslerini duyurmak için kullanıyorlar.
Ama..
Kdz. Ereğlide tık yok.
Çevre derneklerimiz var ama yoklar.
Var ile yokluk ne garip bir şey.
Çok da tuhaf!..
Neden bu sessizlik?
Nerede okulların çevre kolları?
Nerede sivil toplumun örgütleri?
Nerede tribünler?
Sahi ne oldu bize?
**
Yüksel Aksu yazıp yönetmiş Entel köy Efe köye karşı filmini.
Çığlıkların en güçlüsü orada.
Termik santralın Avrupada yasaklandığını dile getiriyorlar.
Ve kırsal kesim ile kent insanının bu konudaki bakış açıları ortaya konulurken, kazanan elbette insan sağlığı oluyor.
Termik santral isterüzzzz diyenler mutlaka gidip bu filmi izlesinler.
Belki akılları başlarına gelir.
Bugün pazarların tesisi.
Yani pazartesi.
Haftaya çığlık ile başladık ki, çığlıklar duyulsun.
Anlaşılsın.
Ve toplum yararına değerlendirilsin.
Mutlu haftalar efendim.
Sevgiyle ve sağlıkla kalın