Sanki bizim kadersizliğimizi dile getirmek için yazılıp bestelenmiş bu şarkı:
Avni Anıl bestesi:
kader kime şikayet edeyim seni, bilemem
alnıma yazılmış yazısın, derinsin silemem
doğarken yakışmış, benimsin, tenimsin silemem
alnıma yazılmış yazısın, derinsin silemem
Evet kimi kişi şikayet edeceksin ki?
Vatandaş tezgahta 20 santimden kısa çinekopu görünce açıyor tarım müdürlüğüne telefonu ve şikayette bulunuyor.
Öyle ya, yavruları avlanan denizde balık nesli tükenir.
Yazık değil mi?
Vatandaşlık hakkını kullanmak isteyene verilen cevap biz kontrollerimizi yapıyoruz oluyor.
Ya baskın anında olur. Sonrası mı var?
Yok efendim, belediye ile birlikte yapacaklar MIŞ!
Hayda!
Elli kuruşa bakla değil, hayda!..
Vatandaş inatçı.
Bu kez il tarıma yöneltiyor telefonunu.
Anlatıyor olayı.
Aldığı yanıt ne olabilir?
Gülmeyin sakın ha!
Siz diyorlar, fotoğrafını çekin ve bize yollayın gereğini yaparız.
Öhe öhe öheeee!
Vallahi de billahi de öyle.
Kanınız tepenize çıktı, tansiyon tavan yaptı değil mi?
Ama gerçek.
Aynen de böyle.
Hani bir söz var ya, aklın veya paran çok ise ya tanık ol ya da kefil.
Böyle bir sistemin içinde debelendikçe umut yelkenlerinin parçalanma seslerinden dağılıyoruz.
Haydi şimdi birlikte söyleyelim mi?
kader kime şikayet edeyim seni, bilemem
alnıma yazılmış yazısın, derinsin silemem
doğarken yakışmış, benimsin, tenimsin silemem
alnıma yazılmış yazısın, derinsin silemem
**
Sistem öyle garip ki, duyarlı bir vatandaş olarak ihbar yapsan da aldığın yanıt olumlu değil.
İhbar yetmiyor şimdi bir de fotoğraf isteniyor.
Ah ah ah!..
Aynen kayıt dışı ile mücadele gibi.
Devleti yönetenler Kayıt dışı istihdamla mücadele (KADİM) kapsamında valiler, kaymakamlar, belediye başkanları, emniyet müdürleri ve tüm kamu yöneticilerini sorumlu tutmuşlar ama
.
Kağıt üstünde sorumlu.
Uygulama da ise sorumluluk taşıyanlar ile kayıt dışı olanlar kadeh tokuşturuyor.
Kime ne kayıt dışındakilerin sülüklükleri.
Kaçaklıkları.
Haksız rekabet yaratmaları.
Kime ne?
Kolay iş kayıt altındakileri iğdiş etmek.
Vur kayıtlı olanlara.
Bindir.
Ez süründür.
Kayıt dışındakileri ise besle.
Yana çek.
Öp.
Öpüş.
Beleşe yerleş ve yerleştir.
Ne yapsın şimdi kayıt altındakiler?
kader kime şikayet edeyim seni, bilemem
alnıma yazılmış yazısın, derinsin silemem
doğarken yakışmış, benimsin, tenimsin silemem
alnıma yazılmış yazısın, derinsin silemem
**
Derler ya, çivisi çıkmış diye.
Çıkan çivi düzgün vatandaşa batıyor.
Onların canını yakıyor.
Onların hakkını çaldırıyor.
Mağdur edenler de sürekli hep onlar oluyor.
Peki neden?
Hak aramak, haksızlığa hayır demek suç mu?
Of offf
Bu şarkıda olmasa çekilir mi hayat.
kader kime şikayet edeyim seni, bilemem
alnıma yazılmış yazısın, derinsin silemem
doğarken yakışmış, benimsin, tenimsin silemem
alnıma yazılmış yazısın, derinsin silemem