Kdz. Ereğlide herkes Zonguldak ve Kozludaki ekonomik hareketlilikten bahsediyor.
Emeğin Başkenti Zonguldakta özellikle inşaat sektöründeki hareketliliğin Kozluda da ivme kazanmasını kim istemez?
Kim sevinmez?
Kim mutlu olmaz?
Zonguldak ve Kozludaki bu hareketlilik çok ilginç ama.
Mega projeler ardı ardına patlatılırken, Kozlu sahillerindeki güzelleşmeden dolayı Ali Bektaşı da kutlamak gerek hani.
Yiğidi öldürmeden hakkını vermek güzel.
Sonra bizim ortak noktamız var Ali Bektaş ile.
Onun oğlunun adı da Mustafa Kemal çünkü.
Zonguldak ve Kozlu trendini yükseklere çıkarırken, Kdz. Ereğlide ise bunun tam tersi.
Kdz. Ereğli tatsız tuzsuz.
Ağızlarda bir burukluk.
Gözlerde de umutsuzluk egemen.
Zonguldak koşuyor.
Ardından Kozlu yakalamaya çalışıyor.
Kdz. Ereğli ise bırakın koşmayı; geriye geriye gidiyor.
Sebep mi?
Peki Zonguldak ve Kozludaki bu hareketlenmenin sebebi ne?
TTKda üretim mi artıyor?
TTKya işçi mi alınıyor?
Organize sanayi bölgeleri mi yapılıyor?
Yeni yatırımlar mı geldi?
Ne oldu da bu moraller geçmiş yıllara göre daha düzgün?
Gözler umutlu?
Sebep?
Bacasız fabrika dedikleri üniversite Zonguldakı kurtardı dostlar.
Zonguldak eğitim şehri oldu.
Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Zonguldakı ve bazı yerleşim yerlerini aldı ve sırtında taşıyor.
Zonguldak ve Kozlu bu nedenle hızla gelişiyor.
Bundan dolayıdır ki mutlu.
Sevginin ve iletişimin sağlıklı temeller üzerine oturduğu her kentte mutluluk vardır.
Çünkü, böylesine sevgi yüklü kentlerde insanları insan yapan değerler üzerinde alaycılık yoktur, tam aksine saygı vardır.
Toplumsal sorunlarda bir arada olabilme kültürü gelişmiştir.
Ve umutsuzluk yerine umut körüklenir.
Et ve tırnak gibi olması gerekenler, her şeye rağmen bu birlikteliği sürdürebilme yeterliliğine sahiptirler.
Anlayacağınız, çok anlamlı zengin bir kültürdür olumsuzlukları ezip geçen.
İşte Zonguldak ve Kozlu bunu başarmaktadır.
Polemik yerine iş üretilen kentler bu nedenle kalkınmaktadır ya zaten.
Üniversitenin bir kenti nasıl geliştirip kalkındırdığının örneğidir Zonguldak ve dolayısıyla Kozlu.
Temmuz 1992 yılında kurulan Zonguldak Karaelmas Üniversitesi ile büyüyen bu kentin en önemli lokomotif kenti Kdz. Ereğliye fakülte konusunda yapılan haksızlıklar olmasaydı keşke.
Kandillide metalürji, Kdz. Ereğlide eğitim ve makine fakülteleri kurulabilseydi eğer ki o yıllarda, Kdz. Ereğlinin kan kayıplarından biri önlenmiş olurdu.
Olmadı!
Siyasete yönetenler o tarihte Kdz. Ereğliyi sırtından vurdular.
Ve ardı sıra gelen diğer olumsuzluklar da tuz ve biberi olunca, Bekirde şaşırdı.
Zonguldak çıkıyor, Kdz. Ereğli iniyor ise olaylara at gözlüğünü çıkarıp bakmakta yarar var.
Ama görünen o ki, at gözlüğü satışlarındaki patlama bizi bir süre daha kör olarak götürüp getirecek.
Ta ki, sevgi ve iletişimi yeniden keşfedip elde edinceye dek!..