O seçim geçti bu seçim geçti, o geldi bu geldi, şu-bu gitti derken kaybolan yıllarımız sürekli pişti olup harcandı.

Yıkıklar şehri Koskoca Karadeniz Ereğli.

Neler yıkılmadı ve yok edilmedi ki!

Daha önemlisi ve de acısı ne biliyor musunuz?

Türkiye’nin tek yassı mamul üreticisi Erdemirli Ereğli’miz, Arifiye  demiryoluna bağlanmadığı gibi, var olan Ereğli Kandilli demiryolu da söküp attılar.

Bir adım ötesi, tarihi buharlı  lokomotifi kesip MKE’ye  hurda olarak gönderdiler.

Olur ama bu kadar olur!

Bunun adı HAİNLİKTİR desem ayıp mı ederim?

Ağır mı yazmış olurum?

Birlikte seyrettiler.

İşte yakın zamanda DDY’nin müze olacak tamirhanesini de yıkmadılar mı?

Biz yazıp durduk  “yapmayın etmeyin!” diye ama kimin umurunda?

Görmediler.

Dinlemediler.

Sustular.

Sonra, bir çok büyük ilde bile havaalanı yok iken Erdemir’deki havaalanı küçük bir uçak düştü diye kapatılmadı mı? “Bu hatadır” diyen bile olmadı.  O havaalanı büyütülüp Ereğli’miz hava trafiğine açık tutulamaz mıydı?

Düşünün hele, ülkenin en büyük limanlarından birine sahip Ereğli’nin, demiryolu ağına bağlandığı ve havaalanının da kapasitesinin artırılarak büyütüldüğünü.

Kanatsız uçardı bu şehir kanatsız!

Ereğli’den Doğu Anadolu’ya tren seferlerine giden olmaz, dünyanın gözü Ereğli’ye de çevrilir, Kandilli’deki maden ocakları ve varafel adrenalin turizmin çekim merkezi olurdu!

Ah Ah!

Ya, Kızılcapınar Barajı’na gelen Kurtlar Suyunu adını Doğanlı Suyu diye değiştirip nasıl çaladılar!

Kimin kılı kıpırdadı?

Ya şimdi?

“Ereğli’nin bir çevre yolu yok” diye yazıp duruyoruz da  cevap mı geldi? Duyumlarımıza göre, Çaycuma’nın beldesi Filyos’a gerekli olan İstanbul ulaşımı için Ereğli’nin çevre yolu düşünülüyormuş da; efendim kaynak yokmuş.

Yuh!

Zonguldak’ın merkez dahil en büyük ilçesi Ereğli’nin çevre yolu, Filyos beldesinin gelişimine bağlı ha!

Çok daha ağırını hep birlikte yazalım şimdi.

Buyurun söz sizde:

……………………….!

**

Sevgili dostlar, arkadaşlar, okurlar Kdz. Ereğli stratejik önemi yüksek olan bir ilçedir.

Dünyanın bin bir hali var.

Ukrayna savaşında görüldü ki, metrolar sadece ulaşım için değil ayrıca yaşam alanı da. Ukrayna’da  bombadan kaçanlar  metrolara sığındılar. Felaket tellallığı yapmıyorum; Ereğli’de Erdemir var, Karadeniz Bölge komutanlığı da var. İşte bu nedenle stratejik bir ilçede yaşıyoruz biz.

Bu kadar önemli kurumların var olduğu Kdz. Ereğli’de, daha bugünden metro ve metro güzergahlarının konuşulmasının gerekli olduğunu ifade etmek için çok büyük bir vizyona da gereklilik yok ki.

Aklın yolu bir!

 “Demiryolu, havaalanı, metro önceliğimizdir” diye  dile getiren yok ise –ki yok!- seçim için anlatılanlar ıvır zıvırdan öteye geçebilir mi?

Büyük görmek, düşünmek ve ortak akılda da buluşma becerisini sahip olmaya Ereğli’nin herkesten daha çok gereksinimimi var.

Durum böyle iken, gelecekten ne kadar umutlusunuz?

Sizi heyecanlandıran ve güvenilir bir rüzgarın esintisini duyamıyor isek, açıkça ifade etmeliyiz ki, kaybolan yılların üzerine yenilerini koyacağız demektir.

Burası koskoca Ereğli ve halen daha, hükümet konağı, belediye ve ilçe emniyet binası yok ise vah Ereğlililerin haline.

Hele ki, ölümlere açık Alaplı-Kepez yolunun alternatifi Çevre yolu için harekete geçilemiyor ise:

Seçimi ha o almış, ha bu almış ne fark edecek?

Durum grinin grisi ise –ki öyle- her yer karanlık!

**

Büyük Ereğli’nin yolu, ulaşımdan geçer.

Ulaşım ana atardamardır.

Ana ata damarın sağlıklı işlemesi de, kara, demir, hava ve deniz yollarının varlığı ve iyi işletilmesi ile mümkündür.

O mümkünün var olduğunu söylemeyi kim istemez!